اخبار

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ماهنشان تأکید کرد الگوسازی و جهت­‌دهی فعالیت­‌های قرآن و عترت در روستاها با انتخاب روستای قرآنی کشور

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ماهنشان تأکید کرد الگوسازی و جهت­‌دهی فعالیت­‌های قرآن و عترت در روستاها با انتخاب روستای قرآنی کشور
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ماهنشان گفت: الگوسازی و جهت­‌دهی فعالیت­‌های قرآن و عترت در روستاها از اهداف انتخاب روستای قرآنی کشور است.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ماهنشان و اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهر دندی با دستور کار بررسی شیوه نامه انتخاب روستای قرآنی ایران و  آغاز به کار و معرفی اعضای شورای فرهنگ عمومی بخش انگوران برگزار شد.

(عجملو) رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ماهنشان در این جلسه با استناد به بند یک دستور جلسه، دستورالعمل نحوه انتخاب روستای قرآنی ایران را برای حاضران تببین و توضیحاتی را در خصوص نحوه ثبتنام دهیاران در سامانه مذکور ارائه و از بخشداران خواست در توجیه دهیاران محترم اهتمام ویژه در خصوص معرفی  روستاهای فعال قرانی داشته باشند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی ماهنشان با اشاره به اهداف انتخاب روستای قرآنی کشور گفت: الگوسازی و جهت­‌دهی فعالیت­‌های قرآن و عترت در روستاها، توسعه و ترویج و جریان سازی فرهنگ قرآن و عترت در اقشار مختلف جامعه و  تقویت هویت دینی و شبکه سازی فعالیت­های قرآن و عترت در مناطق روستایی کشور از جمله این اهداف است.

در ادامه حجت الاسلام خورشیدی اطهر امام جمعه شهر دندی با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص)در باب محکم کاری در انجام امور، به ضرورت توجه به شورای فرهنگ عمومی تاکیدداشته و خاطر نشان کرد: فرهنگ عمومی سنگ زیربنای هر جامعه می باشدو اقتصاد و سایر پایه های یک کشور مبتنی بر فرهنگ جامعه بنا میشود و بر اساس فرهنگ سایر فعالیتها رشد خواهد نمود.

امام جمعه دندی یادآور شد: با رشد فعالیتهای فرهنگی جامعه رشد خواهد کرد و نسل به نسل به آیندگان منتقل خواهد شد و غنای فرهنگی، نگرانی ازتربیت نسل آینده را از بین خواهد برد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهر دندی از ویژگیهای اعضای عضو این شورا ،خدامحوری، تقوا گرایی، حافظ کرامت انسانی، شایسته و مصلحت اندیشی را مهم دانسته و برخروجی تصمیمات شورا و تاثیر آن بر سبک زندگی خانواده ها تاکید کرد.

در ادامه حجت الاسلام علی اکبری امام جمعه ماهنشان  ضمن تقدیر از پیگیری دبیرخانه شورا به جهت راه اندازی جلسات شورا در شهردندی ، جایگاه شورای فرهنگ عمومی را ویژه دانسته و بر برگزاری منظم جلسات با حضور تمامی اعضا تاکید کرد.
۲۷ اسفند ۱۳۹۹ ۱۲:۲۰