اخبار

شصت و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خرم دره

شصت و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خرم دره
اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی سال 1399 در دفتر امام جمعه شهرستان خرم دره با حضور فرماندار و اعضای شورای فرهنگ عمومی به ریاست امام جمعه شهرستان خرم دره برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم دره در این نشست ایرج داود بیگی دبیر شورای فرهنگ عمومی  شهرستان موضوع اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی سال 1399  را راهکارهای ترویج فرزند آوری و بیان آسیب های کاهش جمعیت اعلام نمود . سپس حجت‌السلام حسین‌علی زاهدی‌پور امام جمعه شهرستان خرم دره اظهار کرد: عید مبعث، عید عقلانیت است، چرا که امیرالمومنین علی(ع) فلسفه بعثت را نشانه عقلانیت و کشف ذخایر عقلانیت شمرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بی‌احترامی به زن و زنده به گور کردن دختران از آداب ناپسند دوران جاهلیت بود، ادامه داد: اگر در زمان جاهلیت دختران زنده به گور می‌شدند، این نشان از وجود نداشتن عقلانیت بوده که در این مسئله باید گفت قبل از دفن شدن دختران، این عقلانیت بود که در این دوران دفن شده بود و همچنین لایحه رفع خشونت که علیه زنان وجود دارد، متناسب با نظریه‌های غرب است که جای تاسف دارد، افزود: لوایح این چنینی باید برگرفته از نهضت انقلاب باشد، که اگر این گونه عمل شود قطعا موفقیت‌آمیز خواهد بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره به رواج فرهنگ غربی در جامعه و با بیان اینکه از محصولات اندیشه‌های غربی می توان به کاهش ۳۷ درصدی ازدواج اشاره کرد که جای تامل دارد، گفت: از سال ۶۷ که جمعیت در حال رشد بود، متاسفانه با نظریه‌های اشتباه و پیروی از نظریات غربی، جمعیت روز به روز کاهش یافت و همچنین اولین کنفرانسی که برای کنترل جمعیت برگزار شد در اسرائیل بود، که خود نشان از عمق فاجعه است، چرا که اسرائیل از جمعیت جوان منطقه واهمه دارد، سردمداران اسرائیل می دانند که رشد جمعیت جوان منطقه و فلسطین یعنی نابودی اسرائیل. وی در ادامه متذکر شد: بعضی‌ها برای کنترل جمعیت مسئله کیفیت تربیت را مطرح می‌کنند که مقام معظم رهبری فرمودند، تربیت فرزند کم به مراتب از تربیت فرزند زیاد سخت‌تر است.

حجت الاسلام زاهدی‌پور با تاکید بر این‌ مطلب که نسبت به رشد جمعیتی جهانی، ما واقعا عقب هستیم

و طبق آمارهای موجود طی ۳۰ سال اخیر نرخ باروری ۷۰ درصد کاهش یافته، همچنین طی سال های ۸۷ تا ۹۷ ازدواج تا ۳۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد که فاجعه است، بیان کرد: یکی از مضرات کاهش جمعیت، مسئله امنیتی است، چون هنگام کاهش جمعیت و نیاز به نیروی کار، مهاجر به کشور زیاد می شود و این خود زمینه‌ساز جاسوسی و شورش در کشور می‌شود که می توان به عنوان مثال به فرانسه اشاره کرد.

حجت محمدی فرماندار خرم‌دره نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه بخشی عمده‌ای از مشکلات فرزندآوری و ازدواج در کنار تبعیت از برخی از فرهنگ‌های نادرست غربی به مسائل اقتصادی نیز باز می‌گردد، تصریح کرد: متاسفانه با ترویج فرهنگ‌های غلط سطح توقعات در جامعه بالا رفته که این امر می‌تواند در حوزه ازدواج چالش‌زا باشد.

 نایب ریس شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره به اینکه باید بسترهای لازم برای فرزندآوری فراهم شود، تصریح کرد: در همین راستا در کنار تسهیلات درنظر گرفته شده باید به حل مشکلات اقتصادی نیز توجه ویژه‌ای شود.وفرزندآوری و افزایش جمعیت نیازمند یک برنامه دقیق و بلندمدت است، کاهش نرخ باروری نیز زنگ خطر پیری جمعیت آینده کشور را به صدا در آورده است.

وی گریزی به وضعیت اشتغال در شهرستان زده و خاطر نشان کرد: با کمک دستگاه‌های مرتبط خوشبختانه ۶ واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در خرم‌دره به چرخه تولید بازگشتند که این واحدها می‌توانند در ایجاد اشتغال در شهرستان موثر باشند.

۲۷ اسفند ۱۳۹۹ ۱۲:۰۲