اخبار

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین : اگر فرهنگ مورد توجه نباشد ، انسجام در جامعه شکل نگرفته و قدم‌های ما دور از هم، در تقابل، تضاد و منسوخ کردن یکدیگر می‌شود .

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین : اگر فرهنگ مورد توجه نباشد ، انسجام در جامعه شکل نگرفته و قدم‌های ما دور از هم، در تقابل، تضاد و منسوخ کردن یکدیگر می‌شود .

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین در نشست 113 این شورا ضمن اشاره به اهمیت شورای فرهنگی عمومی عنوان داشت : شورای فرهنگ عمومی از مهم‌ترین شوراهای سیاست گذاری استان و کشور است که همه مصوبات آن جنبه قانونی دارد و شورا این توانایی را دارد که قانون تدوین کند. اهمیت شورای فرهنگ عمومی بر کسی پوشیده نیست و این شورا از شوراهای اثر گذار است و اگر ما نمی‌توانیم از این ظرفیت بهره ببریم ، باید به دنبال چرایی این موضوع باشیم .

استاندار قزوین   ادامه داد : تدوین سند توسعه فرهنگی استان از اهمیت بالایی برخوردار است ؛ چرا که تمام برنامه‌ریزی‌هایی که ما در سطح مدیریتی برنامه‌ریزی می‌کنیم ، اگر بستر مناسب نداشته باشند و یا اینکه برایش بستر فراهم نشود ، با مشکل مواجه می‌شود و بستر هر کاری در سطح کلان ، فرهنگ است و این شاخصه به‌ طور قابل‌ توجهی روی توسعه و پیشرفت اثر می‌گذارد.

اگر فرهنگ مورد توجه نباشد ، انسجام در جامعه شکل نگرفته و قدم‌های ما دور از هم، در تقابل، تضاد و منسوخ کردن یکدیگر می‌شود . اگر می‌خواهیم در مسیری حرکت کنیم که ارزش افزوده داشته باشد ، باید روی بستر فرهنگی حرکت کنیم و بعد سراغ موضوعات دیگر برویم .

هدایت ا... جمالی پور همچنین گفت : در حال حاضر که به مشکلات نگاه می‌کنیم ، در نهایت به موضوع فرهنگ می‌رسیم .  وقتی در زمان تصمیم‌گیری به این ملاک مهم توجه نکنیم ، در گام‌های بعد با مشکلات این بی‌توجهی روبه‌ رو می‌شویم و این نقطه‌ای است که مشارکت نخبگان می‌تواند موردتوجه و راهگشا باشد.

وی تأکید کرد وقتی می‌خواهیم در خصوص موضوعی تحقیق به عمل آوریم و بخصوص امروز که درصدد تنظیم سند توسعه فرهنگی استان هستیم ، باید به مسأله کاربردی بودن تحقیقات هم توجه کنیم ؛ تحقیقات باید به‌گونه‌ای باشد که به‌محض تصویب ، کاربردی، پیش رو و قابل اجرا باشند . همه مطالعات باید در راستای اثرگذاری جدی و مفید باشد در غیر این صورت در کتابخانه‌ها خیلی از مجموعه‌ها را داریم که در سطح مطالعه کامل بوده‌ ولی در عمل کاربردی نشده‌ است.

مدیر ارشد قزوین تصریح کرد : سند پیش رو مهم‌ترین سند و کار پیش روی مدیران فرهنگی استان نسبت به هر رویکرد دیگری است که باید با توجه و دقت زیاد در خصوص آن تصمیم‌گیری شود.

ما در استان قزوین پیشینه تاریخی درخشان و مؤثری داریم که تا امروز همپای ما بوده است و می‌تواند پشتوانه سند توسعه فرهنگی استان بوده و قوام‌بخش آن باشد . این سند با همراهی جامعه و با پشتوانه تاریخی و ارزشی می‌تواند در آینده با انگیزه و همراهی مردمی عملیاتی باشد تا بتوانیم تأثیر آن را در همه حوزه‌ها ببینیم.

۲۳ اسفند ۱۳۹۹ ۰۹:۲۹