اخبار

سبک زندگی اسلامی از مهمترین اولویت های نقشه راه مهندسی فرهنگی کشور است

سبک زندگی اسلامی از مهمترین اولویت های نقشه راه مهندسی فرهنگی کشور است
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجرود گفت: سبک زندگی اسلامی از مهمترین اولویت های نقشه راه مهندسی فرهنگی کشور است.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، احسان پیشکاری در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ایجرود ضمن اشاره به برخی از مصوبات جلسه قبلی شورای فرهنگ عمومی ایجرود گفت: سبک زندگی اسلامی یکی از اولویت های نقشه راه مهندسی فرهنگی کشور بوده و از دغدغه ها و مطالبات مقام معظم رهبری که در بیانیه گام دوم انقلاب نیز به آن تاکید شده است می باشد.

پیشکاری رسیدن به معنویت حقیقی، آسودگی و آرامش در زندگی را از ضروریت هایی که سبک زندگی اسلامی را بیش از پیش مهم جلوه می‌دهد برشمرد و گفت: لازمه رسیدن به این سبک ایمان داشتن به یک لنگرگاه اعتقادی است.

وی در خصوص آسیب های اجتماعی با اولویت اعتیاد در شهرستان گفت: اعتیاد مهمترین آسیب اجتماعی است که خود در تشدید و به وجود آوردن دیگر آسیب های اجتماعی نقش اصلی را داشته و ضرورت مقابله و پیشگیری از آن از مطالبات به جد مقام معظم رهبری است که می بایستی محقق گردد.

در ادامه این جلسه امام جمعه شهرستان ایجرود با اشاره به اینکه ریشه فرهنگ عمومی در قرآن کریم و کلام وحی است، تصریح کرد: خداوند پیامبر اسلام (ص) را به عنوان الگو و اسوه معرفی نموده که می‌تواند در رأس فرهنگ دینی و بهترین سرمشق انسان‌ها قرار گیرد.

حجت الاسلام مقدمی قرآن را کتاب سبک زندگی اسلامی دانسته و گفتند: خداوند متعادل در کنار مخلوقات یک دفتر کامل که همانا قرآن کریم بوده را برای انسان ها نازل نموده که آن مهمترین منبع اصلی سبک زندگی اسلامی است.

 وی افزود: در کلام الهی به خوبی سبک زندگی اسلامی تبیین و بندگانی که زیر این چتر قرارگیرند خداوند جزای قابل تأملی را به آنان عطا خواهد نمود.

امام جمعه ایجرود با تاکید بر تحکیم بنیان خانواده بیان کرد: اگر سبک زندگی خانواده ها اسلامی و دینی باشد قطعاً در جامعه اسلامی سبک زندگی اسلامی رواج خواهد یافت.

 امام جمعه شهرستان ایجرود ضمن تشریح اساس و اصول سبک زندگی اسلامی عشق و محبت، صدق و صفا، راستگویی، گذشت و اغماض، عیب پوشی، استقبال و بدرقه در خانواده، برنامه‌ریزی، نظافت، مشورت، نادیده گرفتن لغزش‌ها، وفا به عهد همدردی و کمک به هم نوع به خصوص در شرایط کنونی جامعه امروز را از مهمترین ملاک‌های زندگی موفق عنوان کرد.

در ادامه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان ایجرود نیز ضمن تبریک اعیاد رجب و شعبان با اشاره به سخنی از امام (ره) که فرهنگ را اساس یک ملت می‌دانستند، گفت: اساساً ریشه انقلاب ما ریشه فرهنگی است و انقلاب بزرگ سال ۵۷ انقلاب هنجارها بوده و موضوع فرهنگ و برنامه های کلان فرهنگی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دستور کار دستگاهها قرار گرفت.

لطفی مقوله فرهنگ را برای استقلال و اساس یک نظام سیاسی دارای اهمیت زیادی برشمرده و افزود: مسائل فرهنگی ارتباط مستقیمی با مردم یک جامعه دارد، لذا فرهنگ اسلامی و سبک زندگی اسلامی با اساس کار ملت سر و کار داشته و از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در ادامه صحبت‌های خود به ضرورت بخش پذیری آسیب‌های اجتماعی با اولویت در شهرستان اشاره کرد و گفت: برای رفع آسیب‌های اجتماعی شهرستان به صورت فصلی برنامه‌ریزی شده و امیدواریم با اقدامات پیشگیرانه در تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی که بی شک یکی از مهمترین آنان ارتقاء وضعیت فرهنگی است گام‌های بلندی برداشته شود.

 لطفی بر فرهنگ‌سازی و حفظ سلامت جامعه در شرایط خاص کرونایی امروز با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و دستگیری از نیازمندان خصوصاً در روزهای پایانی سال و تقارن آن با هفته احسان و نیکوکاری تأکید و از همه اعضای شورا خواست با تعامل و مساعدت بیشتر برای تحقق این امر مهم تلاش کنند.
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ ۱۰:۲۴