اخبار

جلسه شورای فرهنگ عمومی تربت حیدریه برگزار شد

جلسه شورای فرهنگ عمومی تربت حیدریه برگزار شد
فاطمه نخعی نیا دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: نحوه برگزاری جشنهای نوروز و اعیاد شعبانیه،هم اندیشی در مورد فضا سازی شهری در استقبال از مناسبت های پیش و رو و نیز عملیات نهضت انتظار دستور کار این نشست بود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان تربت‌حیدریه در این جلسه گفت: با توجه به وجود ویروس کرونا و لزوم تعظیم شعائر اسلامی باید برنامه ریزی مناسب داشته باشیم تا هم دستورالعمل های بهداشتی به درستی رعایت شوند و هم تعظیم شعائر اسلامی به درستی انجام شود.
حجت الاسلام محمدرضا عصمتی ادامه داد: در اسلام و مذهب شیعه یک سری از امور شعار هستند و اعیاد مذهبی، سالگرد وفات اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، نماز جمعه و جماعت و اینگونه مراسم از شعائر اسلامی هستند که باید آنها را تقویت کنیم.
امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: صاحبان اندیشه باید برنامه ها و روش های مختلف طراحی کنند تا با یک تصمیم واحد هم  دستورالعمل های بهداشتی به درستی رعایت شود و هم تعظیم شعائر اسلامی به درستی اجرا گردد.
 
نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی تربت حیدریه گفت: مسافرت به شهرهایی که در وضعیت زرد، نارنجی و قرمز از نظر شیوع کرونا قرار دارند ممنوع است لذا توصیه می‌شود مردم برای حفظ سلامتی خود از انجام سفرهای نوروزی و دورهمی‌ها پرهیز کنند.
سرپرست فرمانداری تربت حیدریه افزود: امسال با توجه به شیوع کرونا و لزوم رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی از مردم تقاضا داریم از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کرده و دستورالعمل های بهداشتی را به درستی رعایت کنند.
حسین شرافتی راد ادامه داد: این شهرستان در وضعیت زرد از نظر شیوع کرونا قرار دارد و از شهرستان‌هایی است که سفر کردن و خارج شدن از آن مشکلاتی برای شهرستان فراهم می‌کند.
سرپرست فرمانداری تربت‌حیدریه گفت: اگر بخواهیم در بخش های مختلف توسعه پیدا کنیم باید زیرساخت های فرهنگی خوبی داشته باشیم زیرا کار فرهنگی، نوعی امر به معروف و نهی از منکر است که باید انجام شود.
وی افزود: برنامه ریزی ما باید به گونه ای باشد که با فرهنگ سازی برای حرکت در مسیر درست و خنثی کردن توطئه دشمنان گام برداریم.
شرافتی راد ادامه داد: با توجه به اینکه درگیر ویروس کرونا هستیم، برگزاری مراسم باید با پیوست پروتکل‌های بهداشتی باشد و اگر وضعیت ها تغییر کند با محدودیت مواجه می شویم.
سرپرست فرمانداری تربت‌حیدریه افزود: انجام کار خوب و دلسوزانه برای مردم نوعی امر به معروف است و باید در مسیر تفکر فرهنگ شهدا برای مردم کار کنیم.
 
تیموری معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با ذکر اینکه تربت حیدریه اکنون در وضعیت زرد قرار دارد افزود: با افزایش بیماران سرپایی مواجه هستیم و اگر مردم پروتکل ها را رعایت نکنند هر آن ممکن است وضعیت به نارنجی و حتی قرمز تغییر یابد.
تیموری گفت: از زمان فراگیری کرونا تا کنون در منطقه تربت حیدریه 6154 بستری و 339 فوتی داشته ایم.
وی ادامه داد 6 نفر مشکوک به کرونای جهش یافته انگلیسی در روزهای اخیر شناسایی شده اند که نمونه گیری از آنها را به تهران برای اعلام نتیجه فرستاده ایم ولی به ما اعلام شده همه را باید از این پس جهش یافته در نظر بگیریم.
معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: در برگزاری مراسمات ملی و مذهبی به دنبال ممنوعیت نیستیم ولی از محدودیت ها پشتیبانی می کنیم.
وی ادامه داد تالارهای عروسی فقط با ظرفیت 50 تا 70 نفر مجاز به فعالیت هستند که متاسفانه کمتر رعایت می شود.
تیموری افزود طرح شهید سلیمانی بهترین طرحی بود که توانستیم هوشمندانه موارد کرونا را رصد کنیم.
وی با ذکر افزایش مراکز تست کرونا، گفت به رادیولوژی ها نیز گفته شده هرکس از لحاظ آیتم ها از 28 درصد پایین تر باشد کرونایش را مثبت در نظر بگیرند و به دانشگاه اعلام کنند.
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ۰۰:۰۲
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی تربت حیدریه |