اخبار

با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار خراسان رضوی؛

یکصدو سی امین نشست شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی

یکصدو سی امین نشست شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در یکصدو سی امین نشست شورای فرهنگ عمومی استان گفت: برخورد‌های انفعالی با ویروس کرونا یک مشکل جدی بود که منجر به خسارت‌هایی در حوزه‌های مختلف شد.
آیت الله سید احمد علم الهدی در این نشست که با حضور استاندار خراسان رضوی و مسولان استان برگزار شد گفت: عوارض بیماری کرونا خسارت‌های فرهنگی زیادی برای ما داشت به نحوی که عرصه‌های فرهنگی زیادی را از دست دادیم که از جمله‌ی آنها عرصه‌ زیارت حضرت امام رضا(ع) بود. 
 
نماینده ولی فقیه در استان افزود: در این ایام با تدبیر مقام معظم رهبری و همچنین اقدامات و اتفاقاتی که در زمینه‌های مختلف فرهنگی انجام گرفت خوشبختانه بخشی از خسارت‌های فرهنگی جبران شد.
 
 
رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی  با اشاره به اهمیت جبران خسارت‌های پیش آمده تاکید کرد: برای برنامه ریزی انجام امور فرهنگی در ارتباط با ویروس کرونا و وضعیتی که در آن قرار داریم کارگروهی تشکیل بدهید و فعالیت‌های ابتکاری فرهنگی را برنامه ریزی کنید و با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان تلاش کنید تا مباحث فرهنگی تعطیل نشود. 
 
«خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم» باید فرهنگ‌سازی شود
 
 استاندار خراسان رضوی نیز در این جلسه با تاکید بر برگزاری منظم جلسات شورا اظهار کرد: نیاز است جمع بندی این جلسات به اطلاع ائمه محترم جمعه و فرمانداران برسد تا با جدیت نسبت به برگزاری جلسات اقدام کنند.
محمدصادق معتمدیان تاکید کرد: کمیته‌ای برای اولویت بندی موضوعات فرهنگی در مشهد و استان ایجاد شود و بر روی آن متمرکز شویم و بر اساس دستورکار و برنامه‌های مشخص پیش برویم.
نایب رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی خواستار شد: «خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم» باید فرهنگ‌سازی شود، که باید در این مقوله شورای فرهنگ عمومی به عنوان یک مطالبه جدی نقش آفرینی کند.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: در دستگاه‌های اجرایی به دنبال این هستیم تا این فرهنگ را در فرمانداران، مدیران ارشد دستگاه‌ها و معاونین گسترش دهیم تا در بین مردم حضور و مردم به راحتی به مدیران دسترسی داشته باشند.
 
فعالیت 9 کارگروه تخصصی و 10 نشست هم اندیشی فرهنگ عمومی در سال جاری 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان نیز در ابتدای این نشست با تشریح عملکرد دبیرخانه شورا در سال جاری گفت :شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی 9کارگروه فعال دارد که از ابتدای سال تا کنون 49جلسه، 54دستور کار و 143مصوبه داشته اند و حاصل همکاری و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی فرهنگی استان اقدامات شایسته ای در بخش های  ترویج فرهنگ  ایثار و شهادت، فرهنگ سلامت، آسیب‌های اجتماعی، تبلیغات عمومی و محیطی،شئون فرهنگی بوده است.
 
جعفر مروارید با اشاره به فعال بودن شورا در ۲۷شهرستان خراسان رضوی افزود:در ده ماهه نخست سال جاری در شهرستانهای  استان117 جلسه با 241 دستورکار و 669 مصوبه برگزار شده است.
وی در ادامه از برگزاری بیش از 10 نشست  هم اندیشی موضوعی در  محورهای جمعیت،توسعه فرهنگی روستا،ساماندهی حاشیه شهر مشهد مقدس با رویکرد فرهنگی اجتماعی، اقتصاد زیارت  و سوغات زائر و هم اندیشی نخبگانی از سوی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان با مشارکت نهادهای تخصصی خبر داد.
 
گزارش برنامه‌های بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس توسط سردار یوسفعلی زاده مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان و اهدا حکم نایب رییس شورای فرهنگ عمومی استان به استاندار خراسان رضوی صادره از سوی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس شورای فرهنگ عمومی کشور از دیگر بخش های این جلسه بود. 
۵ اسفند ۱۳۹۹ ۲۳:۵۶
روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی |