اخبار

حجت الاسلام نورپور امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش گلستان :

یکی از مشکلات شهرستان بهارستان آمار بالای طلاق است که باید جلوی رشد آن گرفته شود

یکی از مشکلات شهرستان بهارستان آمار بالای طلاق است که باید جلوی رشد آن گرفته شود
سیزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی و هفتمین نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی شهرستان بهارستان به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه بخش بوستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهارستان، در ابتدا فاطمه قاسمی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورا ضمن خوش آمدگویی به حاضرین و قدردانی از اعضا به جهت حضور به موقع در جلسه به قرائت دستورات جلسه پرداخت و گفت: ایجاد گذر فرهنگ و هنر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرستان بهارستان بسیار حائز اهمیت است.

فاطمه قاسمی افزود: امیدواریم بتوانیم هفته فرهنگی را با مشارکت شهرداری های نسیم شهر، شهر گلستان و صالحیه برگزار کنیم و برای مردم شریف شهرستان بهارستان در آستانه سال جدید انگیزه و شور و نشاط ایجاد کنیم .

سپس حجت الاسلام حسینی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش بوستان ضمن خیر مقدم به حاضرین و تبریک به مناسبت ماه رجب و ولادت حضرت علی علیه السلام گفت: کمک به فقرا تربیت شاگردان نیک و کمک به مردم از خصوصیات علی (ع ) بود و نظام آن نظام اسلامی بود .

وی افزود: انشاله جامعه و مردم ما اسلامی باشند و از حضرت علی علیه السلام الگو بگیرند و برای امروز زندگی ما خیلی خوب است که زندگی و عدالت امیرالمومنین علی علیه السلام را بشناسیم.

وی ادامه داد: خداوند هم نماز میخواهد و هم فراتر از نماز میخواهد و آن حفظ بیت المال و درست کار کردن است. باید بیت المال را در جای حق هزینه کرد و امیدوارم نظارت ها درست باشد و مسئولین باید صلاحیت واقعی داشته باشند.

حجت الاسلام حسینی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش بوستان با اشاره به تکمیل شدن بخشی از مصلی نسیم شهر و ساخت حوزه علمیه شهرستان بهارستان گفت: امکانات اولیه و زمینه آن فراهم شده است در آینده نزدیک کار ساخت آن آغاز خواهد شد.

 وی گفت مصلی نسیم شهر متعلق به همه مردم شهرستان است و می‌توانند در طول روز هفته از آن به عنوان پایگاه فرهنگی و اجتماعی استفاده کنند در حال حاضر بانوان سرپرست خانواده با ایجاد کارگاه کسب و کار در این مصلی مشغول فعالیت می باشند.

سپس حجت الاسلام نورپور امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش گلستان نیز ضمن تبریک سیزدهم رجب سالروز ولادت حضرت علی علیه السلام گفت: شهرستان بهارستان با بافت و تراکم جمعیت محسنات خوبی دارد، بهارستان مردمان نجیب و قدرشناس  قانع و کم توقع دارد و اهل کار و تلاش هستند.

حجت الاسلام نورپور افزود: مردمانی که عاشق اهل بیت هستند و به شهر عاشوراییان معروف هستند برای منطقه یک امتیاز است ولی متاسفانه یکسری معضلات و مشکلات در شهر است و شما اعضای شورای فرهنگ عمومی به عنوان فرد تاثیرگذار در جامعه مسئولیت دارید و باید مسئولیت پذیر باشید و اعضای شورای فرهنگی وظیفه دارند در جلسات به آن بپردازند و ارائه طریق کنند و برای رفع مشکلات و معضلات شهرستان طرح و برنامه بدهند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات شهرستان آمار بالای طلاق است که باید جلوی رشد آن گرفته شود و از طریق فضای مجازی به خانواده ها مشاوره داد.

سپس تمهیدی فرماندار و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهارستان گفت: شورای فرهنگ عمومی عالی ترین شورای سیاستگذاری در حوزه فرهنگ است و مصوبات آن لازم الاجراست. باید به موقع و مستمر تشکیل شود و در حوزه فرهنگی بتوانیم از کارشناسان فرهنگی حوزه و دانشگاه و افراد متخصص پیرامون موضوعات فرهنگی و اجتماعی فراخور دستور جلسه و موضوع جلسه دعوت کرده و از نقطه نظرات شان استفاده کنیم

تمهیدی افزود: با وجود شیوع بیماری کرونا یک سری از هزینه های ازدواج و جشن عروسی پایین آمده و خیلی از ازدواج ها بدون مراسم و تجملات و هزینه های اضافی و تشریفات برگزار می شود.

وی ادامه داد: اعتیاد و خشونت مواردی است که در شهرستان با آن روبرو هستیم البته آمار باید با دقت بررسی شود که چقدر به مرز تهدید رسیده که باید زمینه گسترش آن فراهم نشود.

فرماندار بهارستان گفت: باید آسیب های اجتماعی با حضور کارشناسان مختلف و متخصص روانشناسی و جامعه شناسی و علوم دینی و مذهبی بررسی شود و توسط سازمان مردم نهاد انجام شود و در اولین فرصت کارگروه آسیب شناسی تشکیل می‌دهیم و از کارشناسان و اساتید دانشگاهها و حوزه دعوت کرده و برای جلوگیری از معضلات شهرستان استفاده می کنیم.

تمهیدی در پایان گفت: زیر ساخت‌های خوبی داریم و در هر محله یک حسینیه و مسجد وجود دارد، مساجد می‌توانند پایگاه فعالیت‌های قرآنی باشند و با دارالقرآن فرقی نمی کنند می توان از فضای مساجد آموزش فعالیت های قرآنی و توسعه قرآنی استفاده کنیم.شهرستان بهارستان در جنوب غربی استان تهران قرار دارد.

۵ اسفند ۱۳۹۹ ۱۱:۱۱
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |