اخبار

برگزاری دهمین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال جهش تولید

دهمین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال جهش تولید برگزار شد.

دهمین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال جهش تولید برگزار شد.
ابراهیم شریفی دبیر شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری عصر چهارشنبه (29 بهمن ماه 1399) در دهمین نشست شورا با بیان اخبار فرهنگی یکماه گذشته استان گفت :تصمیم سازی های فرهنگی، نقش بسزایی در رشد و اعتلای فرهنگ استان دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ، عصر چهارشنبه (29 بهمن ماه 1399) ابراهیم شریفی دبیر شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اخبار فرهنگی یکماه گذشته در ابتدای جلسه گفت : مصوبات جلسه قبل شورای فرهنگ عمومی استان به طور کامل اجرائی و عملیاتی شد.

شریفی  افزود: شورای فرهنگ عمومی استان به ریاست نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد و نایب رئیسی استاندار و ترکیب اعضایی مؤثر، با دبیری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با تصمیم سازی های فرهنگی، نقش بسزایی در رشد و اعتلای فرهنگ استان دارد.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حضور مدیران ارشد در جلسات شورای فرهنگ عمومی استان قابل تقدیر است گفت: مجموعه دستگاه های استان با مشارکت جدی و تدبیر لازم به دنبال حل دغدغه های موجود در حوزه فرهنگ عمومی هستند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در دهمین نشست شورا با اشاره به اهمیت فرهنگ عمومی گفت: فرهنگ عمومی حاکم بر جامعه آسیب شناسی شود و برنامه‌ریزی فعالیت‌های فرهنگی بر اساس ارزش‌های دینی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام دراین نشست افزود: فرهنگ عمومی در جامعه مورد غفلت قرار گرفته و نباید اجازه داد مادی‌گرایی و مشغله‌های زیاد، ما را از فرهنگ عمومی غافل کند.

وی اظهارداشت: همه مردم و مسئولان در ترویج و تبیین فرهنگ عمومی تاثیر گذار هستند و نقش دارند و باید از مادی گرایی و فاصله گرفتن از خدا دوری و جامعه به سمت معنویت هدایت شود.

نکونام با تاکید بر اینکه برگزاری جلسات فرهنگ عمومی یک راهکار برای جمع‌آوری مشکلات در حوزه فرهنگ و آسیب شناسی است، گفت: باید آسیب شناسی در سطح همه مناطق استان انجام و نتایج آن به جلسه فرهنگ عمومی استان ارسال شود تا یک برنامه ریزی دقیق انجام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام اظهار داشت: باید به ماه رجب توجه شود و اجازه نداد مشغله‌های زیاد، ما را از توجه ویژه به ماه رجب و ماه‌های خاص غافل کند.

وی ادامه داد: دل باید تناسب پیدا کند تا محتوای ماه رجب، رمضان و شعبان در این دل قرار گیرد، لذا غافل نشویم و هر چه می‌توان باید در ترویج این فرهنگ عمومی زیبا حتی برای یک نفر، نقش آفرینی کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: رسانه‌ها با عرصه‌ هنرمندانه خود،معنویت این ماه‌ را بیان کنند، امروز جامعه به معنویت نیاز ویژه‌ای دارد چرا که جامعه سمت و سوی مادی‌گرایی و امور بی‌محتوا رفته و از دین دور شده است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری گفت: فرهنگ انتخابات در جامعه جایگاه خود را پیدا نکرده و با جایگاه اصلی خود فاصله دارد.

نکونام با تاکید بر اینکه فرهنگ انتخابات در کشور از نگاه تقوا محورانه فاصله دارد، افزود: در انتخابات گذشته برخی مسایل و مشکلات و آسیب ها در حوزه انتخابات در استان وجود داشته که باید این آسیبها و مسایل شناسایی و اصلاح شود و باید در انتخابات آسیب‌های استانی را مورد توجه قرار داد و اصلاح کرد.

وی اظهارداشت: همه مسئولان و دست اندرکاران نظام یک دغدغه نسبت به انتخابات دارند که انتخابات سالم و به دور از نازیبایی برگزار شود.

به گفته وی، همه فعالان در عرصه انتخابات باید در حوزه انتخابات اقدام‌های درست و همه‌جانبه داشته باشند و فرهنگ انتخابات سالم را در جامعه نهادینه کنند و باید در این راستا از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان طایفه ها استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به فعال ساختن کارگروه‌ها برای بررسی مسائل و مشکلات انتخابات و بررسی ناسالمی‌های انتخاباتی تاکید کرد و گفت: باید برای رفع نازیبایی‌های انتخاباتی از ظرفیت مردم بهره گیری کرد.هر فرهنگ نازیبایی را می‌توان تغییر داد منتهی باید عقلایی و هماهنگ اقدام کرد، تنها یک دستگاه توان تغییر فرهنگ را ندارد و همه با هم باید در این راه تلاش کنند.

وی با اشاره به اخبار فرهنگی، گفت: شاید برخی نسبت به بیان اخبار فرهنگی اظهار ملال کنند اما بیان این خبرها موجب تجمیع آن‌ها در استان می‌شود، این کار هویت بخشی به کارهای فرهنگی استان است.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: وقتی در شورای فرهنگ عمومی به این اخبار هویت داده شود باعث ایجاد نوعی انگیزه‌مندی می‌شود و همه باید بدانند ماهانه یکبار اخبار فرهنگی در این جلسه بیان و کار آن‌ها دیده می‌شود.

وی با تاکید بر امیدبخشی، اظهار داشت: نباید به ظواهر اکتفا کرد و تنها گزارش داد، باید به دنبال عمق بخشی به کارها بود، آثار کارها را دست کم نگیرید.اخبارفرهنگی شهرستان‌ها تجمیع و برای مرکز استان ارسال شود، آن‌گاه شاهد حجم عظیم کارهای فرهنگی برای استان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه بیکاری یکی از معضلات استان و کشور است، خاطرنشان کرد: فرهنگ کار در سبد زندگی، خانه، خانواده و جامعه جایگاه خاص دارد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش استان در تحقق انقلاب اسلامی، تصریح کرد: این استان در پیروزی انقلاب کم تحرک  نبوده است و حداقل با تقدیم سه شهید قبل از انقلاب ، خود نشانگر یک حرکت قابل توجه در این زمینه است.

نکونام خاطرنشان کرد: باید در این زمینه بیشتر کار شود و مجموع کارهای قبل از انقلاب، نقش آفرینی‌ها، فعالین و ... در استان تجمیع شود تا بدانند در گذشته چگونه از انقلاب دفاع کردند و برای صیانت از دستاوردهای خود در این زمینه انگیزه بگیرند.

وی با اشاره به تدوین شناسنامه فرهنگی شهر و استان، بیان داشت: کارهای زیادی در جهت جمع آوری اطلاعات استان صورت گرفته است اما باید این اطلاعات به صورت تجمیع شده به شکل یک شناسنامه برای استان گردآوری شود.

 نکونام در ادامه با تاکید بر جمع آوری اطلاعات هویتی و شناسنامه هویتی استان تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های متولی باید اطلاعات جمع‌آوری شده را برای تهیه این شناسنامه در اختیار متولیان قرار دهند تا هر کس قصد شناسایی و استفاده از ظرفیت استان را دارد، بتواند از اطلاعات این شناسنامه بهره مند شود.

 استاندار چهارمحال و بختیاری نیزبا اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات ۱۴۰۰گفت:مشارکت حداکثری و حضور همگانی، سلامت و امنیت به عنوان سه رکن اصلی انتخابات است.

اقبال عباسی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستاها و میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری، بر احصاء، جمع‌آوری و رفع نواقص و نازیبایی انتخابات در استان توسط دست‌اندرکاران اجرایی انتخابات تاکید کرد و افزود: اشرافیت به قانون از سوی عوامل اجرایی و ناظران بر انتخابات، از لازمه‌های برگزاری انتخابات سالم است.

به گفته وی، لازمه برگزاری انتخابات سالم، اشرافیت به قانون انتخابات و ارتباط نزدیک با مجریان و ناظران  انتخابات است.

وی با تاکید بر آسیب‌شناسی انتخابات گذشته در استان افزود: با افزایش مشارکت مردم و افزایش اشرافیت به قوانین انتخاباتی، باعث شکل‌گیری یک انتخابات حداکثری است و تمام نازیبایی‌های انتخابات گذشته باید برطرف ‌شود.

عباسی اظهار داشت: همه مجریان و ناظران انتخاباتی باید از فعالیت افرادی که خلاف قانون عمل می‌کنند، در عرصه انتخابات جلوگیری کنند.

به گفته وی، اینکه افرادی که برای هیات‌های اجرایی و نمایندگان حاضر در شعب اخذ رای از سوی فرمانداران انتخاب می‌شوند باید دارای سلامت نفس، متدین و مقبول افکار عمومی باشند و بر قانون اشراف لازم را داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بر نقش بزرگان و ریش‌سفیدان محله و طایفه‌ها و همچنین نقش رسانه‌ها و تریبون‌داران به منظور کاهش تخلفات انتخاباتی تاکید کرد و گفت: باید با افرادی که ناآگاهانه یا آگاهانه تخلف می‌کنند، برخورد شود.

عباسی افزود: عوامل و افراد فعال در برگزاری انتخابات باید در راستای امیدآفرینی و افزایش اعتماد و مشارکت مردم در انتخابات فعالیت داشته باشند.

سعید صالحی سرپرست فرمانداری شهرستان لردگان نیز در این نشست با اشاره به اینکه لردگان یکی از شهرستان‌های فعال در تمام عرصه‌ها به خصوص حضور در انتخابات است، گفت: تصویب طرح جامع انتخابات در مجلس شورای اسلامی به عنوان یک راهکار در کاهش تخلفات انتخاباتی است.

 شایان ذکر است ،چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۷۹ هزار نفر است
۲ اسفند ۱۳۹۹ ۰۸:۴۷
https://chb.farhang.gov.ir/fa/news/569769/%d8%af%d9%87%d9%85%db%8c%d9%86-%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa-%d8%b4%d9%88%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af-%d8%b9%d9%85%d9%88%d9%85%db%8c-%da%86%d9%87%d8%a7%d8%b1%d9%85%d8%ad%d8%a7%d9%84-%d9%88-%d8%a8%d8%ae%d8%aa%db%8c%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%d9%84-%d8%ac%d9%87%d8%b4-%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af-%d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%b4%d8%af |