اخبار

ویروس کرونا ترویج و تبلیغ دین را دچار بحران کرده است

ویروس کرونا ترویج و تبلیغ دین را دچار بحران کرده است
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به آسیب های ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور و جهان، حوزه ترویج و تبلیغ دین را از این قائده مستثنی ندانست و گفت: ویروس کرونا ترویج و تبلیغ دین را دچار بحران کرده است.

به گزارش شورای فرهنگ عمومی کردستان، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان روز چهارشنبه (29 بهمن) در نشست هم‌اندیشی علمای شیعه و اهل سنت استان کردستان با محوریت"نقش روحانیت در کاهش آسیب‌های اجتماعی"  اظهار کرد: در این برهه زمانی که ویروس کرونا جامعه را دچار بحران کرده است، هر صنف و طبقه ای از جامعه نیز بنا به ماموریت‌ها و رسالت کاری خود با دشواری‌ها و چالش‌هایی مواجه شده‌اند.


این عضو شورای فرهنگ عمومی کردستان افزود: در حوزه ماموریتی عالمان دین و فضلا نیز که نقش و کارکرد تبیین و تبلیغ دین را برعهده دارند رسالت کاری دشوارتر است چرا که زمینه‌های تبلیغ، ترویج و تبیین دین با چالش‌های متعدد مواجه شده که اصل تبلیغ و انجام ماموریت و رسالت را با مشکلاتی مواجه کرده است.

 

وی اضافه کرد: با این حال جامعه هدف و مخاطبان تبلیغ اگر درشرایط دشواری قرار بگیرند پذیرش محتوای تبلیغ برای آنها راحت نیست حتی اگر زمینه تبلیغ فراهم باشد و شخص مبلغ بتواند کارش را انجام دهد پذیرش تبلیغ دین برای مخاطب آسان نیست.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: برهمین اساس این نشست با حضور روحانیون برگزار شده تا بررسی شود در این وضعیت چگونه می‌توان این مسیر و برهه زمانی را به شکل مناسب طی کرده و چالش‌ها را پشت سر بگذاریم.

 

وی افزود: دربرداشت‌ها و قرائت‌های متفاوت ازمتون دین چه قرآن و چه حدیث به طورطبیعی اختلاف اندیشه‌هایی وجود دارد ونباید این اختلافات منشا تنش در جامعه باشد، بلکه باید زمینه‌سازتعامل فکری و تقویت ابعاد علوم و آگاهی‌ها و شناخت معارف دینی شود.

 

حجت‌الاسلام حاتمیان یادآور شد: سازمان تبلیغات اسلامی براین باور است و علمای شیعه و سنی و اساتید دانشگاهی ارائه طریق دهند تا این نهاد فرهنگی تبلیغی با شناخت بیشتر فعالیتهای خود را پیش ببرد.

۳۰ بهمن ۱۳۹۹ ۱۰:۵۹