اخبار

رئیس شورای فرهنگ عمومی کردستان:

علمای دین در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش کلیدی دارند

علمای دین در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش کلیدی دارند
رئیس شورای فرهنگ عمومی کردستان به نقش علمای دین در رابطه با مقابله با این آسیب‌ها اشاره کرد و گفت: در راستای برطرف شدن و یا کاهش آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه علمای دین، مساجد و مراکز مذهبی نقش کلیدی دارند.

به گزارش شورای فرهنگ عمومی کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز چهارشنبه (29 بهمن) در نشست هم‌اندیشی علمای شیعه و اهل سنت استان کردستان با محوریت"نقش روحانیت در کاهش آسیب‌های اجتماعی"  اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی در جامعه زیاد است و در این میان مقام معظم رهبری روز پنج مورد از این آسیب‌ها شامل اعتیاد، حاشیه‌نشینی، نقاط بحرانی شهری، فساد اخلاقی و طلاق تاکید جدی داشته‌اند.

وی به نقش علمای دین در رابطه با مقابله با این آسیب‌ها اشاره کرد وگفت: علما و روحانیون باید در این زمینه موعظه‌گر بوده و توجه مردم را به مواضع الهی جلب کرده و از روی‌آوری به آسیب‌ها دور کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان در درسترس بودن را یکی دیگر از وظایف علما در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی اعلام کرد و افزود: روحانیون و علما باید همواره در دسترس بوده و آمادگی پاسخگویی به مسایل و مشکلات مردم را داشته باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کردستان یادآور شد: علاوه بر این علمای دین باید مشاوره مذهبی به افراد را فراموش نکنند و در این راستا درب مساجد چند ساعت زودتر برای مراجعه افراد به منظور گرفتن مشاوره باز باشد .

حجت‌الاسلام پورذهبی اضافه کرد: علما همچنین وظیفه دارند دین را بدرستی به مردم معرفی کرده و از بیان مسائل خرافاتی و طرح موضوعات سطح پایین و بی‌ارزش برای مردم بپرهیزند.

امروز جهان اسلام نیازمند وحدت بیشتر است

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این نشست اظهار داشت: امروز جهان اسلام بیش ازهرزمان دیگری نیازمند وحدت، اخوت و برادری است و زمان آن فرا رسیده که سران ممالک اسلامی،علمای اسلام و حتی سران جهان با تفکر عمیق  و بصیرت واقعی مسایل را پیگیری کنند.

ماموستا فایق رستمی  افزود: امروز دیگر دوران به ذلت کشاندن ملت‌ها و سرکوب مستضعفان و به غارت بردن سرمایه آنها به پایان رسیده است وباید خون انسان نزد همه جهان محترم شمرده شود انسانی که خداوند برایش ارزش قایل شده است.

وی با بیان اینکه در این برهه زمانی وظیفه علمای دین تلاش برای نزدیک کردن مذاهب اسلامی به همدیگر است، گفت: همه ما پیرو یک دین، اصول و مکتب و اگرچه مذاهب متعدد داریم اما باید هدف واحد داشته باشیم و آن هم اسلام است.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: مذاهب برای دعوت به حق به شیوه برادرانه به همدیگر کمک می‌کنند و در این زمینه باید به جدایی و اختلاف بین مذاهب پایان دهیم بخصوص در دنیای امروز که دست تفرقه‌انداز بین مسلمانان زیاد است.

وی یادآور شد: وظیفه و رسالت علما همانند رسالت انبیا سنگین است و باید تلاش کنند جامعه را به سمت اخوت و برادری بیشترهدایت ودعوت کنند.

۳۰ بهمن ۱۳۹۹ ۱۰:۴۱