اخبار

موالی زاده: اندیشه های حضرت امام و رهنمودهای مقام معظم رهبری محور فعالیت های فرهنگ عمومی است

موالی زاده: اندیشه های حضرت امام و رهنمودهای مقام معظم رهبری محور فعالیت های فرهنگ عمومی است
دبیر شورای فرهنگ عمومی در کارگروه فرهنگ عمومی اجلاس تبیین اندیشه های حضرت امام (ره) در حوزه فرهنگ و هنر گفت: امام عمیقاً به این امر معتقد بود که فرهنگ امری راهبردی است که پیش ران رشد و توسعه و تعالی یک جامعه است

 

موالی زاده: الگوگیری و استفاده از سیره و اندیشه های حضرت امام (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری، محور برنامه ها و اقدامات فرهنگ عمومی کشور است.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور، سیدمحمدرضا موالی زاده دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در کارگروه فرهنگ عمومی اجلاس تبیین اندیشه های حضرت امام (ره) در حوزه در فرهنگ و هنر گفت: امام عمیقاً به این امر معتقد بود که فرهنگ امری راهبردی است که پیش ران رشد و توسعه و تعالی یک جامعه است.

ایشان با بیان جمله حضرت امام مبنی بر این که «اگر فرهنگ درست بشود یک مملکت اصلاح می شود» افزود: حضرت امام، اصلاح اساسی و بنیادین جامعه را در اصلاح و ارتقای فرهنگ آحاد آن جامعه یعنی فرهنگ عمومی می داند و برای نقش مردم در حوزه فرهنگ جایگاه به سزایی قائل هستند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی درخصوص توجه به مبانی فرهنگی و علمی در اندیشه های حضرت امام (ره) گفت: امام به مسئله تربیت دینی در کنار علم آموزی برای ارتقای علمی، افزایش معنویت و امور تربیتی جامعه اهمیت خاصی قائل بودند و اعتقاد داشتند که اگر جامعه به سلاح تربیت الهی و علم مسلح باشد، گزندی آن را تهدید نخواهد کرد.

وی افزود: پیروی از سیره و اندیشه های مقام معظم رهبری، خلف صالح حضرت امام نیز الگو و محور مهمی در ارتقای فرهنگ عمومی کشور به سمت تمدن نوین اسلامی است.

دکتر سید محمدرضا موالی زاده در ادامه کارگروه فرهنگ عمومی اجلاس تبیین اندیشه های امام خمینی (ره) در حوزه فرهنگ و هنر ضمن برشمردن سایر ابعاد اندیشه های حضرت امام درخصوص فرهنگ عمومی، به نظرات و سؤالات اعضای کارگروه به صورت آنلاین پاسخ دادند.

 

 

 

۲۹ بهمن ۱۳۹۹ ۱۳:۵۸
روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی |