اخبار

بستان آباد: جلسه شورای فرهنگ عمومی تاثیرگذار و سرنوشت ساز است

جلسه اول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بستان آباد در سال 1399 برگزار شد.

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بستان آباد روز یکشنبه 15 تیرماه 1399 در محل دفتر امام جمعه شهرستان رأس ساعت مقرر و با حضور اعضاء برگزار شد.ابتدا علی بشارت دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان بستان آباد ضمن عرض خیر مقدم و قرائت دستور جلسه، بر پیگیری مصوبات جلسات گذشته تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا رضوی امام جمعه شهرستان بستان‌آباد ضمن خیر مقدم و تبریک روز شهردار و دهیار و قدردانی از زحمات شهرداران و دهیاران شهرستان ، فرهنگ سازی را اصلی­ترین رسالت انبیاء الهی دانسته و افزودند؛ اصل و اساس در دعوت انبیاء ایجاد تحول لازم در فرهنگ بشریت است. امام جمعه شهرستان بستان­ آباد با اشاره به اینکه جلسه شورای فرهنگ عمومی جلسه­ ای تاثیرگذار و سرنوشت ساز است، حضور دغدغه­ مند، دلسوزانه و متعهدانه در این جلسه را جهاد فی سبیل الله قلمداد کردند. حجت الاسلام والمسلمین رضوی تقویت مبانی دینی و اعتقادی را اصلی­ترین وظیفه متولیان و دست­اندرکاران فرهنگ اسلامی دانستند و افزودند تقویت ارزشهای دینی راهکار بسیار مناسبی برای حل معضلات اجتماعی است چرا که دین اسلام منبع بسیار غنی­ ای برای ارائه­ ی راهکار جهت حل مشکلات است. رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بستان­ آباد با انتقاد از عدم حضور مسئولین در پاسداری و نگهبانی از ارزشهای اسلامی و فرهنگی و عدم شرکت در مراسمات فرهنگی و دینی من جمله شرکت در نماز جمعه، بی تفاوتی مسئولین را برابر با دلسردی و بی­ تفاوتی مردم دانستند.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین علیزاده رئیس دادگستری شهرستان بستان­ آباد معضل طلاق در شهرستان بستان­ آباد را بسیار جدی دانسته و افزودند؛ عمده دلیل طلاق در این شهرستان اعتیاد می­ باشد و این اعتیاد در مردان به صورت اعتیاد به مواد مخدر و در زنان به صورت اعتیاد به اینترنت و فضای مجازی می باشد. ایشان همچنین دلیل گرایش به طلاق و اعتیاد را سبک فرزندپروری نامناسب و مشکلات اقتصادی و بیکاری عنوان کردند.

سرهنگ جلیلیان فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بستان­ آباد با اشاره به اینکه اعتیاد به مواد مخدر علاوه بر طلاق عامل بسیاری از بزه­ها و ناهنجاری­های اجتماعی است، از نبود کمپ ترک اعتیاد در شهرستان و تبلیغات سوء در مورد مواد مخدر انتقاد کردند و خواستار

۱۶ تیر ۱۳۹۹ ۱۳:۰۲