اخبار

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل:

عمل به وظایف سازمانی اعتماد مردم را به دنبال دارد

عمل به وظایف سازمانی اعتماد مردم را به دنبال دارد
استاندار اردبیل در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوثر،گفت: اگر مسوولان به وظایف اصلی خودبا احساس مسوولیت بیشتر و بخوبی عمل کنند مردم نیز به مسوولان نظام در همه ارکان اعتماد خواهند کرد.


به گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در  نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان که با حضور دبیرشورای فرهنگ عمومی استان برگزار شد، با بیان اینکه مسوولان نظام در همه ابعاد و حوزه باید با اخلاق پسندیده کارهای سازمانی خود را انجام دهند تا الگوی مناسب برای مردم عادی باشند، با تاکید بر توجه ویژه به آموزش وپرورش در جهت کمک به تقویت فرهنگ عمومی گفت: در فضای مجازی عده ای بصورت گسترده تبلیغات ضد دینی انجام می دهند و در مقابل این تهدیدات باید ریشه ای عمل کنیم.

استاندار اردبیل همدلی و وحدت را عامل توسعه بر شمرد و گفت: توجیه و ترویج فرهنگ اسلامی و تقویت پایه دین و اسلام در دوران خردسالی امکان پذیر است و آموزش و پرورش با بهره گیری از برنامه شاد این مسوولیت را برعهده دارد.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان کوثر کارهای خوبی با دورنمای مناسب در حال انجام است تصریح کرد: سد گیوی با پیگیری های مجدانه به پایان رسید و پایاب این سد با صرف هزینه ای بالغ بر۲۲۰میلیارد تومان در حال انجام است و دغدغه اصلی مردم شهرستان جامه عمل می پوشد.

 این مسوول افزود: شهرستان کوثر در آینده دغدغه اشتغال نخواهد داشت و ایجاد اشتغاد پایدار، کارآفرینی و سرمایه گذاری در این شهرستان فرهنگسازی شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید ظرفیت های موجود در منطقه را بخوبی مدیریت کنیم بیان کرد: مسایل و برنامه های فرهنگی شهرستان با محوریت امام جمعه ادامه می یابد و تزریق اعتبارات فرهنگی به شورای فرهنگ عمومی و مدیریت واحد آن از موازی کاری و جزیره ای عمل کردن دستگاه های متولی فرهنگ جلوگیری می کند.

بهنامجو تاکید کرد: باید تقویت کلاس های آموزشی، در صورتی که ظرفیت کلاس ها تکمیل شده باشد با ایجاد تبصره ارایه خدمات انجام گیرد.

وی با بیان اینکه با وحدت و همدلی، باید با ایجاد اشتغال و آموزش های لازم از میزان مهاجرت به شهرهای بزرگ بکاهیم و با افزایش شاخص های اشتغال مهاجرت معکوس در شهرستان کوثر اتفاق بیافتد، افزود: جوانانی که با داشتن مدرک عالی و تحصیلی مناسب در استان های دیگر دنبال کار می گردند و خانواده خود را تنها گذاشته اند برای استان و شهرستان مشکلات فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی ایجاد می شود. 

رییس شورای برنامه ریزی استان گفت:در شورای فرهنگ عمومی باید برای شناسایی آسیب های اجتماعی برنامه هدفمند داشته باشیم و با برنامه ریزی مدون شاخص های موجود را اصلاح کنیم.

وی تصریح کرد: مادر بیشتر ناملایمات و بزهکاری های موجود در جامعه اعتیاد به مواد مخدر است و طبق بررسی ها بیشتر سرقت های خرد در جامعه از سوی افراد مبتلا به مواد مخدر انجام می شود و برای این منظور کمپ های ترک اعتیاد و ایجاد اشتغال برای افرادی که در صدد ترک هستند در نظر گرفته شده است.

استاندار اردبیل همچنین موفقیت بسیجیان و سپاه را در طرح شهید سلیمانی قابل تحسین دانست و گفت: از اول شیوع کرونا شهرستان کوثر در پیش گیری و مقابله با این ویروس خوب عمل کرده و در حال حاضر نیز جز شهرستان های موفق اردبیل است.

در این جلسه عبدالله بحرالعلومی، دبیر شورای فرهنگ عمومی استان هم با گرامیداشت سالگشت پیروزی انقلاب اسلامی، شهرستان کوثر را یک دیار فرهنگی عنوان کرد و با اعلام اینکه این شهرستان، فرزندان ارزشمندی را که افتخار فرهنگ، هنر و ادب کشور هستند در دامان خود پرورش داده است، از تمرکززدایی فعالیت ها و برنامه های فرهنگی و هنری در استان خبر داد و افزود: شهرستان هایی که مستعد توسعه هستند، برنامه های فاخری را شاهد خواهند بود. در ادامه این جلسه همچنین فرماندار، امام جمعه کوثر و جمعی از اعضای شورای فرهنگ عمومی دیدگاه و پیشنهادهای خود را تشریح کردند.

۲۳ بهمن ۱۳۹۹ ۰۸:۳۴
دبیرخانه شورا |