اخبار

با حضور استاندار اردبیل:

شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیر تشکیل جلسه داد

شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیر تشکیل جلسه داد
استاندار اردبیل در جمع اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیر،گفت: طبق طرح پیشنهادی از سال آینده بودجه و اعتبارات فرهنگی با محوریت ائمه جمعه به شورای فرهنگ عمومی داده می شود تا از موازی کاری پرهیز شود.

به گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل، با حضور اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیر برگزار شد. استاندار اردبیل در این نشست، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فرخنده فجر، با تاکید بر ضرورت همراهی دستگاه های اجرایی در برنامه های فرهنگی، گفت:گاهی مواقع جزیره ای  عمل کردن و موازی کاری در اجرای برنامه های فرهنگی موجب سردرگمی علاقمندان و شهروندان می شود به این منظور دستگاه های متولی فرهنگ می توانند برنامه های خود با شورای فرهنگ عمومی هماهنگ کنند.

وی با اشاره به اینکه باید در ترویج فرهنگ اسلامی به روش های هنری تلاش شود، افزود: اگر برای ارتقای فرهنگ و اخلاق سرمایه گذاری شود هیچ تهدیدی متوجه جامعه و جوانان ما نخواهد شد و سایر حوزه ها نیز تقویت می شود.

استاندار اردبیل افزود:رشد، تعالی و پیشرفت هر جامعه در سایه فرهنگ و ترویج فرهنگ های اخلاق مدارانه توسعه می یابد و فرهنگ سازی در جامعه طبق شاخص های اسلامی می تواند جوانان و کودکان را با رهنمودهای بزرگان دینی آشنا کند.

این مسوول با بیان اینکه متولیان فرهنگی در جامعه امروزی وظیفه سنگینی بر دوش دارند تصریح کرد: هر مسوولی باید با حساسیت بیشتر در انجام وظیفه خود احساس مسوولیت کند تا شهروندان این مسوول را به عنوان الگوی فرهنگی، اخلاقی و اداری برای خود تعیین کند. 

بهنام جو در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تحرکات مردم برای به ثمر رساندن انقلاب اسلامی تکیه بر مسایل فرهنگی و اراده فرهنگی حضرت امام بوده که در آن زمان با کمترین امکانات و همدلی و وحدت به خواسته های خود دست یافتند.

 وی با اشاره به اینکه روستاهای ما امروز از نعمات برق، گاز ، تلفن، آب و راه های آسفالته بهره مند هستند افزود: در ناحیه صنعتی شهرستان نیر تنها یک واحد تولیدی وجود داشت که به برکت انقلاب اسلامی امروزه بیش از ۱۰ واحد با اشتغال جوانان بومی فعالیت می کنند و امروز نیز بیش از ۳۵ طرح و پروژه با اعتباری بالغ بر ۸۶ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسید.

استاندار اردبیل ضمن تقدیر از رییس دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با تسهیل گری و آموزش نیروهای بومی و حمایت شرکت های دانش بنیان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیر در راستای ترویج فرهنگ اشتغال، توسعه واحدهای کارآفرینی و پیش گیری از آسیب های اجتماعی گامهای موثری برداشته و در شهرستان نیر نیز همکاری خوبی با این دانشگاه صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان نیر به لحاظ داشتن شرایط خاص گردشگری و ابنیه های تاریخی دارای طرفیت فراوان است بیان کرد: این شهرستان به دلیل وجود مسافران تابستانی انتقال فرهنگ سایر مناطق نیازمند یک زیر ساخت فرهنگی غنی است باید روی این مساله سرمایه گذاری انجام شود.

نماینده عالی دولت در استان اردبیل در رابطه با آسیب های اجتماعی و شناسایی مشکلات فرهنگی اظهار کرد: مسایل اقتصادی و بیکاری تا حدودی در بزهکاری های اجتماعی و بحث طلاق موثر است اما عمق قضیه بیشتر مسایل فرهنگی و عدم آشنایی به مهارت های زندگی قبل و بعد از ازدواج است.

در این جلسه معاون سیاسی_ امنیتی استاندار اردبیل،امام جمعه شهر نیر، فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان، رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان و جمعی از اعضای حاضر پیشنهاد و دیدگاه های خود را در رابطه با پیشگیری آسیب های اجتماعی و شناسایی مسایل مخرب فرهنگی مطرح کردند.

۲۳ بهمن ۱۳۹۹ ۰۸:۱۹
دبیرخانه شورا |