اخبار

کلیبر: هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان برگزار شد.

هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کلیبر با دستور جلسه بزرگداشت دهه فجر ، تشریح مولفه ولایتمداری به عنوان رمز قوام نظام مقدس اسلامی و تکریم مقام زن و مادر در جامعه اسلامی با حضور تمامی اعضای شورا برگزار شد .

مام جمعه کلیبر افزود : سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی کل معادلات قدرت ها  را به هم می زند . زمینه سازی  تمدن جهانی  به برکت انقلاب  انجام می گیرد . ضروری است برای انقلاب اسلامی تلاش نماییم  و هسته های  دفاع از ولایت و انقلاب را  تشکیل دهیم . در ولایتمداری چارچوب ها مشخص  شده و در مدارس و دانشگاهها و ادارات  روی آن کار شود .ولایتمداری شاخص هایی  همچون  بصیرت ، اطاعت پذیری محض ، محبت بی قید و شرط ،  صبر  لازم دارد . ما همه سربازیم و ولی  فرمانده است  .

رئیس شورای فرهنگ عمومی کلیبر در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت : شاخص ترین الگو برای ولایتمداری ، حضرت فاطمه زهرا (س) می باشد و برای زنان  جامعه ما باید بستری فراهم گردد  تا حضرت زهرا (س) به جای فلان هنر پیشه معلوم الحال، الگوی آنان باشد . در غرب زن مثل کالای تجاری است که برای تبلیغ حتی یک شکلات و یا شامپو از وجود  زن بهره می برند .  زن قبل از اسلام مثل ارثیه واگذار می شد ولی اسلام  و قرآن زن را به عنوان ادامه دهنده راه انبیاء و کوثر  معرفی کرد وبهشت را زیر پای مادران دانست و ما باید با این دیدگاه  به خانم ها ارزش بدهیم . اعضای شورا باید روی این مسائل کار کنند  و با عقل جمعی  تصمیماتی گرفته شود تا این فرهنگ اصیل اعتلاء یابد و در خصوص تکریم زنان  همه باید احساس مسئولیت نماییم و انقلاب ما از نسل تربیت یافته زنان جامعه پیروز شد .

حجه الاسلام متقی فر گفت : انقلاب اسلامی بزرگترین پدیده  و رویداد جهان در قرن حاضر است که توانسته است تمام معادلات قدرتهای جهان را بر هم بزند . انقلاب اسلامی در مقابل انقلاب های دیگر شاخص هایی دارد و انقلاب ما انقلاب فرهنگی است و آداب و رسوم اصیل آن منطبق با دین اسلام است و باید اجرا و مثل چشمه جوشان جاری و ساری شود  و سرمنشا تغییر و تحولات  سیستمهای اداری  اقتصادی  و سیاسی جهان باشد چرا که  به برکت همین انقلاب  هیمنه قدرتهای استکباری  شکسته شده  و فرهنگ پذیرش استعمار  و استکبار و سربه زیری در مقابل زور گویان از بین رفته است . به فرمایش امام راحل  ما انقلاب خود را صادر می کنیم  . اکنون ارتش بین المللی  اسلامی  تشکیل می شود و این از نشانه های صدور  انقلاب اسلامی است .

وی در بخش پایانی سخنان خود بیان داشت : مصوبات شورای فرهنگ عمومی فرمالیته و تعارفی نیست باید عملی و اجرا شود . انتظار داریم  اعضای شورا در خصوص دستور جلسات با مطالعات قبلی نظر بدهند چرا که فرهنگ به تعبیر مقام معظم رهبری  مثل هوایی است که نفس می کشیم و اگر ناسالم باشد  همه را بیمار خواهد کرد . اگر نتوانستیم  فرهنگ متعالی برگرفته از آیات و و روایات حضرات معصوم را برجسته نماییم ، فرقی با نظام های دیگر نخواهیم داشت و لذا انتظار داریم  به عنوان  نخبگان فرهنگی از نظرات اعضا  بهره مند شویم و نظرات  برای ما در تصمیم گیری مهم است .

گفتنی است هفتمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان کلیبر با دستور جلسه : برنامه های فرهنگی برای بزرگداشت دهه مبارکه فجر، تشریح مولفه ولایتمداری به عنوان رمز قوام نظام مقدس اسلامی و تکریم مقام زن و مادر در جامعه اسلامی با حضور تمامی اعضای شورا در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد .

۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ۰۸:۲۱
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کلیبر 
۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ۱۳:۲۱