اخبار

استاندار اردبیل در جلسه شورای فرهنگ عمومی گرمی:

شاخص های فرهنگی در شهرستان ها با اختصاص اعتبارات لازم ارتقا می یابد

شاخص های فرهنگی در شهرستان ها با اختصاص اعتبارات لازم ارتقا می یابد
استاندار اردبیل در جلسه شورای فرهنگ عمومی گرمی، گفت: با هدف گذاری برای ارتقای شاخص های فرهنگی در شهرستان ها، بخشی از اعتبارات لازم برای این کار از سال آینده تامین می شود.


به گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل، اکبر بهنام جو در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان گرمی گفت: در این خصوص لازم است مسوولان فرهنگی شهرستان ها با شناسایی آسیب های  اجتماعی ، برنامه ریزی های لازم برای مهار این آسیب ها را به عمل آورند.

وی بیان کرد: ارتقای فرهنگی در جامعه باید همگام با رشد اقتصادی و حتی بیشتر از آن بوده و در صورت رشد فرهنگی ، اجتماعی است که توسعه اقتصادی و صنعتی نیز سرعت می گیرد.

استاندار اردبیل استفاده از ظرفیت ائمه جمعه شهرستان های استان برای ارتقای شاخص های مثبت فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و افزود: برنامه ریزی برای حرکت بخشی به شاخص های فرهنگی در شهرستان ها نیازمند همفکری و ارشاد ائمه جمعه است.

بهنام جو گفت:پیشرو بودن افراد شاخص در جامعه در زمینه اخلاق و سبک زندگی اسلامی موجب ترغیب جوانان به الگو برداری از آنان است.

وی افزود: حفظ سبک زندگی اسلامی در جامعه از سوی افراد شاخص و بی توجهی به  تبلیغات دشمنان از دیگر عوامل پذیرش فرهنگ ایرانی - اسلامی از سوی جوانان است.

استاندار اردبیل در ادامه با اشاره به تبلیغات دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ، روشنگری و بیان اقدامات انجام گرفته به جوانان و نسل امروز را از ضرورت های کار  فرهنگی دانست.

بهنام جو ادامه داد: اختصاص اعتبار در وضعیت کنونی تحریم برای رفاه حال مردم در شهرستان گرمی از جمله اقداماتی است که باید  به مردم اطلاع رسانی شود.

وی تصریح کرد: اختصاص اعتبار برای احداث سد و تصفیه خانه آب شرب این شهرستان از جمله خدمات دولت و نظام جمهوری اسلامی به این خطه است.

وی همچنین مشارکت سرمایه گذاران بومی از جمله سرمایه گذار شیرآلات قهرمان  در این شهرستان را یادآور شد و گفت: دولت در راستای توسعه منطقه از این سرمایه گذاران نیز حمایت کرده و رونق تولید در این منطقه جلوگیری از مهاجرت برای اشتغال را موجب شده است.

عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان هم در این نشست با اشاره بهع ظرفیت های شهرستان، گفت: فرزندان گرمی حضوری موفق در عرصه های فرهنگی و هنری دارند. وی با بیان اینکه زیر ساخت های فرهنگی این شهرستان متناسب با توانمندی های فرهنگی و هنری منطقه نیست، افزود: هدف ما وسعت بخشیدن به فضا ها و فعالیت های فرهنگی و هنری در این منطقه است.

 

۱۹ بهمن ۱۳۹۹ ۱۲:۳۹
دبیرخانه شورا |