اخبار

هشتاد و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان همدان برگزار شد

هشتاد و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان همدان برگزار شد
هشتاد و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان همدان به ریاست حضرت آیت ا... شعبانی  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه  همدان   در تاریخ  99/10/21برگزار گردید.  در این جلسه موضوع بررسی راه های فرهنگ سازی افزایش تمایل دانش آموزان به اقامه نماز با رویکرد بکارگیری شیوه های نوین و مبحث پیوست نگاری فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

آقای احسانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان  و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان وظایف شورا در زمینه فرهنگ سازی افزایش تمایل دانش آموزان به اقامه نماز را در قالب عوامل اجتماعی بیان نموده و از ضرورت بکارگیری شیوه های نوین به خصوص ظرفیت فضای مجازی در ایام شیوع ویروس کرونا در این حوزه یاد نمودند .

 

آیت ا... شعبانی نماینده ولی فقیه در استان،  امام جمعه  همدان و رئیس شورا با توجه به وجود مشاورهای مناسب در زمینه پیوست نگاری فرهنگی در اساتید دانشگاه های استان، خواهان شناسایی این افراد و معرفی آنان به کارگروه پیوست نگاری فرهنگی  شدند. ایشان با اشاره به اینکه موضوع پیوست نگاری فرهنگی یک کار جدی و تخصصی است که متخصصان خود را می خواهد، تعامل بین شورا و کارگروه جهت شناسایی و بکارگیری  متخصصان حوزه پیوست نگاری طرح های عمرانی و پروژه های شهری را بسیار کارساز دانستند.

در پایان آقای مهندس شاهرخیاستاندار همدان و نایب رییس شورا  با اشاره به وجود برخی ازآسیب های اجتماعی در استان، خواستار استفاده از  ظرفیت شورای فرهنگ عمومی برای ارتقای شاخص‌های اجتماعی و فرهنگی جهت کاهش  جرائم و بزهکاری ها شدند . 

۱۹ بهمن ۱۳۹۹ ۰۹:۰۷