اخبار

استاندار اردبیل در جلسه شورای فرهنگ عمومی بیله سوار تاکید کرد:

ضرورت انتخاب الگوهای اسلامی برای سبک زندگی

ضرورت انتخاب الگوهای اسلامی برای سبک زندگی
استاندار اردبیل در جلسه شورای فرهنگ عمومی بیله سوار گفت:سبک زندگی خود را از الگوهای اسلامی انتخاب کنیم.

وی با بیان اینکه اگر در بعد فرهنگ و اخلاق سرمایه گذاری نکنیم سایر حوزه ها نیز دچار خسران می شود افزود:رشد، تعالی و پیشرفت هر جامعه در سایه فرهنگ و ترویج فرهنگ های اخلاق مدارانه توسعه می یابد و حوزه های دیگر از قبیل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نیز در کنار مسایل مهم فرهنگی قابل رشد است.

به گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل، نشست ویژه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیله سوار مغان با حضور استاندار اردبیل و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان برگزار شد. در این نشست، اکبر بهنام جو،استاندار اردبیل ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت:حضرت فاطمه زهرا(س ) الگوی تمام عیار احسان و نیکوکاری، همسری مهربان و مادری دلسوز برای حسنین بود ما باید از این الگوها در سبک زندگی خود بهره مند شویم.

استاندار اردبیل تحرکات مردم برای به ثمر رساندن انقلاب اسلامی را تکیه بر مسایل فرهنگی بر شمرد و اظهار کرد: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی بیشترین شعارها ، شعارهای فرهنگی بوده و مردم مسایل فرهنگی را متمتر از سایر مسایل می دانستند.

وی مقابله با تهاجم فرهنگی در شهرهای مرزی را مهم دانست و افزود: در شهرهای مرزی باید تمام تلاش خود را برای مقابله با اشاعه فرهنگی و غلبه بر مسایل حاشیه ای با بهره مندی از دستاوردهای فرهنگی انجام دهیم تا اینکه نه تنها از فرهنگ های دیگر کشورها تاثیر پذیری نداشته نباشیم بلکه فرهنگ ما یک فرهنگ غالب و تاثیر گذار برای دیگران باشد.

استاندار اردبیل ادامه داد : جهت حفظ و پاسداری از دستاوردهای انقلاب و شهدایی که خون داده اند همه ما وظیفه داریم و عدالت اجتماعی، توزیع عادلانه ثروت و منابع از اهداف مهم انقلاب اسلامی است.

 وی با اشاره به اینکه روستاهای ما امروز از نعمات برق، گاز ، تلفن، آب و راه های آسفالته بهره مند هستند افزود: علاوه بر آن افتتاح کتابخانه های عمومی در روستاها به فرهنگ، مطالعه و پژوهش های دینی و اسلامی کمک می کند و هرگونه برنامه ریزی با آمار و مطالعه به نتیجه قابل قبول ختم می شود.

بهنام جو با اشاره به اینکه فرهنگ زیر ساخت سایر مسایل در جامعه است گفت: شهرستان بیله سوار به لحاظ داشتن شرایط خاص مرزی و گمرکی نیازمند یک زیر ساخت فرهنگی غنی است و در برخی مسایل درآمدهای منطقه ای می تواند برای ترویج و توسعه فرهنگ در نظر گرفته شود.

وی در رابطه با آسیب های اجتماعی و شناسایی مشکلات فرهنگی اظهار کرد: بیکاری تا حدودی در بزهکاری های اجتماعی و فرهنگی تاثیر گذار است اما عمق قضیه بیشتر مسایل به درست استفاده نکردن از رهنمودهای دینی و اعتقادی در جامعه اسلامی است.

۱۶ بهمن ۱۳۹۹ ۰۸:۲۹
دبیرخانه شورا |