اخبار

برگزاری جلسه 196 شورای فرهنگ عمومی استان قم

برگزاری جلسه 196 شورای فرهنگ عمومی استان قم
یک‌صد و نود و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم مورخ 99/11/8 در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به ریاست حضرت آیت‌الله سعیدی تشکیل شد

 

 

 

یک‌صد و نود و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم مورخ 99/11/8 در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به ریاست حضرت آیت‌الله سعیدی تشکیل شد.

در این جلسه ابتدا گزارشی از مصوبات جلسه غیرحضوری 194 در خصوص سیاست‌های جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری برای رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و تربیت نسل صالح و کارآمد، ارائه شد و قرار شد پیشنهادهای این شورا به شورای فرهنگ عمومی کشور ارسال تا در تدوین سند ارتقای فرهنگ ازدواج و فرزند آوری آن شورا مدنظر بگیرد.

سپس به بررسی مسائل و مشکلات آپارتمان‌نشینی و همسایه داری در قم پرداخته شد و نتایج پژوهش انجام‌شده توسط جهاد دانشگاهی در این خصوص در جلسه قرائت و پیشنهادهای هیئت اندیشه‌ورز شورا، در جلسه ارائه شد و قرار شد اعضا در خصوص این پیشنهادها در جلسه آتی اظهارنظر نمایند.

 در این جلسه همچنین مقرر شد کتاب «قم در اسناد انقلاب اسلامی» نگارش و تولید شود؛ و طرح تدوین این کتاب و هزینه‌های نگارش آن ارائه شود تا اعضا در این زمینه همکاری نمایند. در پایان جلسه نیز برنامه‌های ویژه دهه فجر و تولد حضرت زهرا (س) و روز زن توسط مدیرکل امور بانوان استانداری ارائه شد

۱۵ بهمن ۱۳۹۹ ۱۴:۱۶
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی قم |