اخبار

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قزوین : فضای مجازی یک تیغ دولبه است و باید برای حضور در آن برنامه داشت و نباید فقط حالت انفعالی داشته باشیم .

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قزوین : فضای مجازی یک تیغ دولبه است و باید برای حضور در آن برنامه داشت و نباید فقط حالت انفعالی داشته باشیم .

در پی تصویب « تشکیل کارگروه استانی هماهنگی ، حمایت و توسعه محتوا و خدمات فرهنگی فضای مجازی » در نشست 111 شورای فرهنگ عمومی استان قزوین ، این کارگروه تشکیل گردید و شروع به کار کرد . در هشتمین نشست این کارگروه ، فاز اول برنامه تحول فضای مجازی استان قزوین در بخشهای چشم انداز، مأموریت ها ، حوزه های راهبردی، تعاریف، چالش ها و مدت برنامه ارائه گردید و هر یک از اعضا نظرات و پیشنهادات اصلاحی خود را ارائه نمودند تا فاز بعدیِ برنامه شامل تدوین اهداف کلان و عملیاتی، فعالیت ها و اقدامات برای نیل به اهداف و تدوین وظایف دستگاه ها و نهادهای مختلف در این راستا در مرحله بعدی تدوین و ارائه گردد.

در این جلسه محمد حسین اسماعیلی دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قزوین ، عنوان داشت : فضای مجازی یک تیغ دولبه است و باید برای حضور در آن برنامه داشت و نباید فقط حالت انفعالی داشته باشیم ؛ بلکه اگر بتوانیم با برنامه ای جامع و مدون در این فضا حضور پیدا کنیم ، به راحتی می توانیم در دستیابی به اهداف والای فرهنگی موفق باشیم. وی با بیان اینکه در زمینه فضای مجازی باید در بخشهای مختلف برنامه ریزی کرد، افزود: در حوزه رصد و پایش باید برای نظارت، شناسایی و ارزیابی فعالان فضای مجازی و تدوین بانک اطلاعاتی جامع در این زمینه اقدام کرد و در حوزه هدایت، حمایت و پشتیبانی نیز باید از فعالان فضای مجازی و کسب و کارهای اینترنتی حمایتهای جدی صورت پذیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: در حوزه آموزش و سواد رسانه ای باید فرهنگ استفاده بهینه و درست از فضای مجازی به عموم مردم اعم از خانواده ها، کودکان و نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و مسؤولین و مدیران دستگاه های اجرایی آموزش داده شود. اسماعیلی اضافه کرد: شبکه سازی فعالان فضای مجازی به منظور جریان سازی تولید محتوا، ساماندهی کسب و کارهای اینترنتی، صیانت و ارتقای زیست بوم فرهنگی ایرانی _ اسلامی در فضای مجازی استان، خانواده توانمند و متعالی با بهره گیری از فضای مجازی و متناسب سازی مناسبات فرهنگی در فضای مجازی و آموزشهای کاربردی از ضروریاتبرنامه تحول در فضای مجازی استان است.

۷ بهمن ۱۳۹۹ ۱۳:۳۲