اخبار

دبیرخانه جشنواره ملی آیات در حوزه مطبوعات و فضای مجازی در سمنان افتتاح شد.

دبیرخانه جشنواره ملی آیات در حوزه مطبوعات و فضای مجازی عصر سه شنبه در مراسمی با حضور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سمنان افتتاح و پوستر این جشنواره رونمایی شد.

دبیرخانه جشنواره ملی آیات در حوزه مطبوعات و فضای مجازی عصر سه شنبه در مراسمی با حضور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سمنان افتتاح و پوستر این جشنواره رونمایی شد.

به گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان، این جشنواره قرار است در بخش‌های تیتر، گزارش، خبر، مصاحبه، عکس و یادداشت و  نیز بخش مردمی در زمینه‌های فیلم، عکس، دل نوشته و متن ادبی برگزار شود.

برنامه‌ریزی جشنواره ملی ایات در حوزه مطبوعات و فضای مجازی به گونه‌ای است که نیمه اول اردیبهشت‌ ۱۴۰۰ اختتامیه آن به میزبانی استان سمنان برگزار شود.

در مراسم افتتاح دبیرخانه و نیز رونمایی از پوستر جشنواره ملی آیات، عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رویکرد این معاونت را استفاده از ظرفیت های مردمی برای برگزاری جشنواره های مختلف بیان کرد و گفت: جشنواره آیات به میزبانی سمنان طراحی شده تا با ایجاد ظرفیت های جدید کارهایی را در سطح ملی سامان دهد.

وی با اشاره به برنامه ریزی بسیار خوب سمنان در برگزاری این جشنواره گفت: استفاده از علما، شخصیت های فرهنگی و دینی در برگزاری این جشنواره نشان از همت سمنان در هر چه بهتر برگزاری جشنواره ملی آیات دارد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه امور قرآن و عترت در استانها نماینده این معاونت در ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند تاکید کرد: بخش های مختلف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان نیز که نگاه قرآنی دارند و در این زمینه همکاری بیشتری خواهند داشت.

فرشید فلاح مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این مراسم اقدامات و فعالیت های انجام شده در خصوص برگزاری این جشنواره را تبیین کرد و گفت: برای استفاده از نظرات روحانیون و صاحبنظران قرآنی، اتاق فکری با مشارکت روحانیون و مدیریت حوزه های علمیه در سمنان تشکیل و فعال شده است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش برای توسعه تولید محتوی قرانی و ارائه در فضای مجازی یکی از اهداف مهم در برگزاری جشنواره آیات است.

دبیرخانه جشنواره ملی آیات در حوزه مطبوعات و فضای مجازی در انجمن قرآن و عترت سمنان واقع در مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان تشکیل شده است.

 
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان
۵ بهمن ۱۳۹۹ ۱۴:۲۶