اخبار

نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان میامی

نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان میامی با محوریت فرهنگ فاطمی و ترویج فرهنگ نماز برگزار شد.

نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان میامی با محوریت فرهنگ فاطمی و ترویج فرهنگ نماز برگزار شد.

به گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان میامی در این نشست ر گفت: نماز اصلی ترین رکن دین اسلام است و برپایی و ترویج آن به ویژه در بین نسل جوان در فضای جامعه کنونی، که هجمه فرهنگی دشمنان انتخاب راه درست را برآنان دشوار کرده است ضرورت بسیار دارد.
حجت الاسلام قربانعلی صفایی پور با اشاره به برگزاری برنامه های فرهنگی با محوریت نماز در مساجد تصریح کرد: بهره گیری از فرهنگ فاطمی و آگاهی بخشی به مردم با بیان هرچه بیشتر زیبایی های دین بزرگ اسلام به جذب حداکثری جوانان به مکان امن و مقدس مساجد کمک می کند.
امام جمعه میامی اظهارداشت: توسعه دانش و کسب علم در رسیدن به اهداف والای انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارد و باید برای حفظ، توسعه و ارتقا تنها دانشگاه این شهرستان، دستگاه های اجرایی و فرهنگی همکاری کنند.
احمد ملایری، فرماندار و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان میامی نیز گفت: بزرگداشت مفاخر علاوه بر معرفی علما و بزرگان میامی، موجب ارتقاء جایگاه علمی و فرهنگی این شهرستان و همچنین جذب گردشگران  خواهد شد.
شعبانعلی آشوری، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان میامی با ارائه مصوبات و دستور جلسه تصریح کرد: گرامیداشت مفاخر به ویژه شاعر بزرگ ابن یمین فریومدی و شیخ حسن جوری از سران سربداران در دستور کار این اداره قرار دارد و تاکنون اقداماتی نیز صورت گرفته است.
وی افزود: برگزاری آیین بزرگداشت مفاخر به صورت برنامه ریزی شده و با حداقل نواقص می تواند اثر بسزایی بر دستگاه های علمی فرهنگی به ویژه دانشگاه پیام نور میامی داشته باشد.

 سی و هشتمین نشست شورای فرهنگ عمومی با دستور کار فرهنگ فاطمی و نماز، بررسی مشکلات دانشگاه پیام نور میامی و نیز چگونگی برگزاری بزرگداشت مفاخر به میزبانی دفتر امام جمعه میامی برگزار شد.

5 بهمن ۱۳۹۹
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |

 
۵ بهمن ۱۳۹۹ ۱۳:۵۸