اخبار

هدف نهایی در جشنواره پایتخت کتاب ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه درجامعه است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان با تمجید از فعالیت های صورت گرفته در جشنواره پایتخت کتاب گفت: هدف نهایی در جشنواره پایتخت کتاب ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه درجامعه است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان با تمجید از فعالیت های صورت گرفته در جشنواره پایتخت کتاب گفت: هدف نهایی در جشنواره پایتخت کتاب ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه درجامعه است.

به گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان، حبیب الله خجسته پور در نشست اخیر شورای فرهنگی عمومی استان سمنان با اشاره به تلاش های انجام شده در مقوله ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این استان گفت: یکی از موضوعات فرهنگی مورد بحث در روزهای اخیر، موضوع کسب عنوان پایتخت کتاب است.

وی با تاکید بر اینکه در تلاشیم تا استان سمنان به این عنوان ارزشمند دست یابد خاطرنشان کرد:  نکته مهم آنکه، نباید هدف غایی و نهایی مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تنها انتخاب شهر یا استان به عنوان پایتخت کتاب باشد، بلکه آنچه مهم است توجه به فرایندی است که در حال طی شدن است، چرا که این مقوله می‌تواند در ترویج فرهنگ کتابخوانی بسیار موثر واقع شود.
خجسته پور افزود: اقداماتی که از یک سال اخیر در این استان انجام شده است و در ماه‌های آتی هم ادامه دارد، خود می‌تواند در ترویج فرهنگ کتابخوانی حائز اهمیت باشد.
وی اظهار داشت: از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انتظار داریم علاوه بر این که با رایزنی های لازم، حرکات و تلاشها در زمینه پایتختی کتاب کشور را تا حصول نتیجه ادامه دهند، اما دقت و توجه اصلی را به فرآیند کار معطوف نمایند.
معاون استاندار سمنان با تاکید بر اینکه تشکیل جلسات مختلف و استفاده از سازمان‌های مردم ‌نهاد بهترین روش برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است، گفت : اگر امروز شاهد حضور فعال نوجوانان استان سمنان به عنوان سفیر کتاب و همچنین افتخار آفرینی دانش آموزان ساعی استان در المپیادهای علمی و جشنواره های مختلف و کسب مدالهای رنگین در کشور هستیم، نشان دهنده غنای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این استان است. 

نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان به صورت وبیناری و به ریاست نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه سمنان و سایر اعضا برگزار شد                                                                              دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی  استان سمنان

۵ بهمن ۱۳۹۹ ۱۳:۴۲