اخبار

اگر می خواهیم فرهنگ نماز در ادارات ترویج شود، باید نهی از منکر را گسترش دهیم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: اگر می خواهیم فرهنگ نماز در ادارات ترویج شود، باید نهی از منکر را گسترش داده و در انجام امور مردم تعلل نداشته باشیم و خدمت بیشتر به ارباب رجوع را در دستور کار قرار دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: اگر می خواهیم فرهنگ نماز در ادارات ترویج شود، باید نهی از منکر را گسترش داده و در انجام امور مردم تعلل نداشته باشیم و خدمت بیشتر به ارباب رجوع را در

به گزارش دبیر خانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان، حبیب الله خجسته پور  در نشست وبیناری شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با قدرشناسی از نصایا و سفارش های معنوی امام جمعه سمنان خطاب به مردم و مسئولان، اظهار امیدواری کرد: در عشق ورزی به رهبر ، مکتب و مردم کوشا باشیم.‌
وی گفت: محبت و عشق ورزی می تواند مهمترین مولفه ارتقای فرهنگ عمومی در کشور، جامعه و استان سمنان باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان در ادامه با اشاره به تلاش های انجام شده در مقوله ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این استان گفت: یکی از موضوعات فرهنگی مورد بحث در روزهای اخیر، موضوع کسب عنوان پایتخت کتاب است و نیز در تلاشیم تا استان سمنان به این عنوان ارزشمند دست یابد، اما نکته مهم آنکه، نباید هدف غایی و نهایی مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، صرفا انتخاب شهر یا استان بعنوان پایتخت کتاب باشد، بلکه آنچه مهم است توجه به فرایندی است که در حال طی شدن است، چرا که این مقوله می‌تواند در ترویج فرهنگ کتابخوانی بسیار موثر واقع شود.
خجسته پور افزود: اقداماتی که از یک سال اخیر در این استان انجام شده است و در ماه‌های آتی هم بناست انجام شود، خود می‌تواند در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی حائز اهمیت باشد.
وی اظهار داشت: از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انتظار داریم علاوه بر این که با رایزنی های لازم، حرکات و تلاشها در زمینه پایتختی کتاب کشور را تا حصول نتیجه ادامه دهند، اما دقت و توجه اصلی را به فرآیند کار معطوف نمایند.
معاون استاندار سمنان با ذکر این نکته که تشکیل جلسات مختلف و استفاده از سازمان‌های مردم‌نهاد بهترین روش برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است، گفت : اگر امروز شاهد حضور فعال نوجوانان استان بعنوان سفیر کتاب و همچنین افتخار آفرینی دانش آموزان ساعی استان در المپیادهای علمی و جشنواره های مختلف و کسب مدالهای رنگین در کشور هستیم، نشان دهنده غنای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این استان است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با قدردانی از تلاش های انجام شده در ستاد اقامه نماز این استان گفت: خوشبختانه تمامی دستگاههای اجرایی در مقوله ترویج فرهنگ نماز پای کار بوده و تلاش می کنند.
وی با بیان اینکه نماز رابطه‌ای است معنوی، بین عابد و معبود که دارای آثار و تاثیرات فراوان برای هر فرد است افزود: به مصداق آیه شریفه قرآن ، نماز انسان را از منکر و بدی نهی باز می دارد و از آنجا که تلاش‌های ستاد اقامه نماز استان نیز به طور عمده حول دستگاه‌های اجرایی و اداری است، امیدواریم با تلاش این عزیزان، فلسفه اصلی نماز برای تمامی کارکنان دستگاه‌های اداری، دوری کردن از مهمترین منکر، یعنی عدم رسیدگی به امور مردم فرهنگ سازی شود.
خجسته پور گفت: اگر می خواهیم فرهنگ نماز را در ادارات ترویج شود، باید نهی از منکر را گسترش داده و در انجام امور مردم تعلل نداشته باشیم و خدمت بیشتر به ارباب رجوع را در دستور کار قرار دهیم.
وی اضافه کرد: از ستاد اقامه نماز استان انتظار داریم، علاوه بر برنامه های معمول خود در حوزه گسترش فرهنگ نماز و سرکشی از نمازخانه ها و ... ، اثربخشی فعالیت دستگاه‌ها و نهادها را در حوزه توسعه و ترویج اقامه نماز مورد ارزیابی قرار دهد.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با اشاره به تلاش صدا و سیمای مرکز سمنان در تولید مستندهای فاخر بمنظور معرفی مشاهیر استان گفت: معرفی نخبگان استان می‌تواند به عنوان اسوه و الگو برای نوجوانان و جوانان این استان تأثیرگذار باشد و وقتی که فرزندان این استان ببینند که در حوزه‌های مختلف دینی، فرهنگی، هنری و ... این استان، نخبگانی را در سطح جامعه و بین الملل معرفی کرده است بدین معناست که ما هم می‌توانیم مانند آنها بوده و افتخار آفرینی نماییم.
معاون استاندار سمنان ابراز امیدواری کرد: با انتشار عمومی مستندهای معرفی مشاهیر و شناخت اقشار مختلف استان از این اسوه ها و الگوها ، بیش از پیش شاهد رشد ، پیشرفت و ترقی در قشرهای مختلف و به ویژه جوانان و نوجوانان این سرزمین باشیم.

نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سایر اعضا برگزار شد.

دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی  استان سمنان

 
۵ بهمن ۱۳۹۹ ۱۱:۲۷