اخبار

دیدار سفیر نوجوان کتاب استان سمنان با نماینده ولی فقیه در استان

سفیر نوجوان کتاب استان سمنان روز سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان دیدار و بر ضرورت حمایت ایشان از طرح پایتخت کتاب و نیز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه تاکید کرد.

سفیر نوجوان کتاب استان سمنان روز سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان دیدار و بر ضرورت حمایت ایشان از طرح پایتخت کتاب و نیز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در

به گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان،  یوسف رضایی در این دیدار با تقدیم دسته گل به آیت الله سیدمحمد شاهچراغی از توجه امام جمعه سمنان به مباحث کتاب و کتابخوانی تقدیر کرد.

وی با قرائت متنی با بیان اینکه حضرت علی (ع) کتاب را غذای روح دانسته اند افزود: مقام معظم رهبری نیز فرموده اند امروز گسترش کتاب و کتابخوانی نه تنها وظیفه ملی که یک واجب دینی است.

رضایی، با دادن خبر خوش ورود استان سمنان به رقابت جدی و انشااءالله پیروزمندانه کسب عنوان پایتخت کتاب ایران گفت: با تلاش دبیرخانه ترویج کتاب استان سمنان تعداد باشگاههای کتابخوانی کودک و نوجوان از 44 باشگاه در سال 98، به بیش از دو هزار و 500 باشگاه تا پایان سال 99 خواهد رسید.

سفیر نوجوان کتاب استان سمنان از نماینده ولی فقیه در استان تقاضا کرد به عنوان نماینده مقام معظم رهبری و بزرگ تمام مسوولان استان به کلیه مسوولان و آحاد مردم سفارش کنند در خصوص کتاب در انجام واجب دینی و وظیفه ملی خود کوشا باشند.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت این موضوع برای جوانان آینده و در واقع کودکان و نوجوانان امروز است که متاسفانه آموزش و فرهنگشان به دلیل شرایط کرونایی آسیبل دیده است.

وی در سخنان خود به عنوان فرزند کوچک ابراز اطمینان کرد با سفارش های شما و تلاش مسوولان، شاهد تحقق شعار "کتاب، همیشه، برای همه و در همه جا" خواهیم بود.

این نوجوان که عنوان کتاب خوان نمونه استان سمنان توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را کسب کرده است تاکنون موفق به خواندن قریب 600 عنوان کتاب شده است.

 

                                                                                                 دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان 

۴ بهمن ۱۳۹۹ ۱۴:۲۵