اخبار

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با بیان حدیتی از حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: تقویت فرهنگ عمومی استان سمنان باید متکی بر سه اصل رهبری، مکتب و مردم باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با بیان حدیتی از حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: تقویت فرهنگ عمومی استان سمنان باید متکی بر سه اصل رهبری، مکتب و مردم باشد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با بیان حدیتی از حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: تقویت فرهنگ عمومی استان سمنان باید متکی بر سه اصل رهبری، مکتب و مردم باشد

به گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان ، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرای مرضیه (س)، اسلام را دین محبت و دوستی دانست و گفت: امام جعفر صادق (ع) می فرمایند مگر دین غیر از محبت چیز دیگری است.

وی با بیان اینگه وقتی محبت بالا رفت تبدیل به عشق خواهد شد گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) فرموده اند من به سه عمل عشق ورزیده و دوست دارم که شامل نگاه کردن به صورت حضرت رسول اکرم (ص) به عنوان رهبر، تلاوت قرآن و نیز انفاق در راه خدا است.

شاهچراغی با بیان اینکه حضرت رسول اکرم (ص) به عنوان رهبر محبوب حضرت فاطمه زهرا (س) است گفت: قرآن کریم به عنوان قانون اسلام و انفاق نیز همان مساوات و کمک به مردم است و در مجموع سه عامل رهبری، مکتب و مردم همواره باید توسط مردم و مسوولان استان سمنان به عنوان عوامل مهم در فرهنگ عمومی مورد توجه قرار دهند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه عاشق از کار خود خسته نمی شود گفت: مسوولان باید با مردم باشند و برای مردم تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان همچنین از برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی به صورت وبیناری تقدیر کرد و گفت: گرچه دوست دارم این جلسات به صورت حضوری برگزار شود اما در شرایط کرونایی باید مقررات و مسایل مربوط به این شرایط را نیز رعایت کنیم.

نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با حضور وبیناری معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان و سایر اعضا برگزار شد و مباحث مختلف مربوط به فعالیت های ترویج اقامه نماز و نیز برنامه های جشنواره پایتخت کتاب را مورد بررسی قرار داد. 

                                                                                                             دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان 

۴ بهمن ۱۳۹۹ ۱۴:۱۶