اخبار

برگزاری نهمین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال جهش تولید

نهمین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال 1399برگزار شد.

نهمین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال 1399برگزار شد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان چهارمحال و بختیاری و نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در نهمین نشست شورا گفت :برگزاری انتخابات سالم در گرو رعایت قانون و اخلاق انتخاباتی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ، عصر سه‌شنبه (23 دی 1399) ابراهیم شریفی دبیر شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در ابتدای جلسه گفت : شورای فرهنگ عمومی استان به ریاست نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد و نایب رئیسی استاندار و ترکیب اعضایی مؤثر، با دبیری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با تصمیم سازی های فرهنگی، نقش بسزایی در رشد و اعتلای فرهنگ استان دارد

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حضور مدیران ارشد در جلسات شورای فرهنگ عمومی استان قابل تقدیر است گفت: مجموعه دستگاه های استان با مشارکت جدی و تدبیر لازم به دنبال حل دغدغه های موجود در حوزه فرهنگ عمومی می باشند

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان چهارمحال و بختیاری در نهمین نشست شورای فرهنگ عمومی این استان با بیان اینکه انتخابات مقوله مهمی در کشور و جهان است، اظهار داشت: انتخابات در کشورهایی که ادعای دموکراسی دارند برای ما ملاک نیست، بلکه نظام اسلامی روش و سیاق خاص خود را در برگزاری انتخابات دارد و هدف توحیدی را پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: قوانین مدون برای برگزاری انتخابات در کشور وجود دارد که اگر این قوانین از یک سو و از سوی دیگر اخلاق انتخاباتی به خوبی رعایت شود بی‌شک شاهد برگزاری یک انتخابات سالم در تراز نظام اسلامی خواهیم بود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، ایجاد فضای سالم انتخاباتی را از مهمترین وظایف مسئولان عنوان کرد و گفت: انتخابات یک حق است و باید به خوبی ادا شود از همین رو مجریان و ناظران و تمامی افراد موثر در برگزاری انتخابات رسالت مهمی برعهده دارند.

نکونام در بخش دیگری از سخنان خود به مقوله عفاف و حجاب در استان اشاره کرد و افزود: این مهم نه تنها در فضای عمومی جامعه بلکه در ادارات و نهادهای دولتی باید با جدیت پیگیری شود و تذکرات و اقدامات عملی مدنظر باشد. اقداماتی تاکنون انجام شده است اما تا وضعیت مطلوب همچنان فاصله است.

امام جمعه شهرکرد، پرورش انسان را اولویت دین اسلام در همه عرصه‌ها دانست و اظهار داشت: لازمه تربیت انسان تراز اسلام برخورداری از نگاه توحیدی است و این موضوع باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

نکونام سبک زندگی فاطمی را الگوی والایی از تربیت انسان تراز اسلام عنوان کرد و گفت: با تبیین سبک زندگی فاطمی می‌توان به خوبی بسیاری از رفتارهای نادرست شکل گرفته را اصلاح و در مسیر توحیدی قرار گرفت.

جعفر مردانی معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز با بیان اینکه ادارات و مدیران  باید در زمینه عفاف و حجاب بیشتر تلاش کنندگفت: مقرر شد مدیران در همه جلسات عفاف و حجاب حاضر و پاسخگوی موارد باشند همچنین یک تعامل درون‌بخشی و برون سازمانی باید در ادارات ایجاد شود تا فعالیت‌های مطلوبتری  را در این زمینه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: عملکردهایی را برای ادارات در نظر گرفتیم که برای هر اداره ۱۰ عنوان برنامه و برای هر برنامه راهکارهایی ارائه شده است که گزارشات ارائه شده در این جلسه بر اساس چک لیست‌های ارائه شده توسط دستگاه و سازمان‌ها بوده البته این امتیازها دلیل بر کم‌کاری برخی از ادارات نیست زیراکه برخی ادارات خوب کار کردند اما گزارشی به استانداری ارائه ندادند.

مردانی در ادامه با بیان اینکه انتخابات مجلس یازدهم نسبت به انتخابات گذشته در امنیت کامل و سلامت برگزار شد.همچنین نسبت به جا انداختن فرهنگ در این حوزه‌ها باید بیشتر تلاش شود تا مشکلات قبلی را نداشته باشیم گرچه که آسیب‌شناسی مشکلات همیشه در دستور کار قرار داشته است.

حجت‌الاسلام یدالله زمانی در ادامه این جلسه افزود: ترویج عفاف و حجاب در فضاها و اماکن عمومی، مراکز گردشگری ، شرکت‌های خصوصی و فروشگاه‌ها یکی از مواردی است که باید تمرکز بیشتری بر روی آن داشته باشیم و این امر برنامه‌ریزی منسجم و نظارت دقیق را می‌طلبد.

امام جمعه شهرستان کیار ادامه داد: رشد و توسعه در مسئله انتخابات سالم نیازمند جلب اعتماد مردم و اطلاع‌رسانی سالم و اقناع افکار عمومی است که تلاش همه جانبه دستگاه‌ها و دلگرمی مردم را برای شرکت در انتخابات می‌طلبد.

وی گفت: آسیب شناسی انتخابات در استان‌های کم‌برخوردار همیشه مورد توجه قرار گرفته زیرا نگاه‌های قومی و قبیله‌ای در انتخابات مجلس و شورا در استان‌ها پررنگ است، همچنین غلبه فرهنگ ریش سفیدی و کدخدامنشی بر توانمندی افراد، ایجاد حساسیت نسبت به حزب کاندیدای خاص، داشتن تعصبات قومی و قبیله‌ای در منطقه، نبود چارچوب مشخص برای انتخابات و عدم تمرکز بر اصلحیت افراد سبب می‌شود آنچه که به صلاح مملکت و نظام است از صندوق‌های رای بیرون نیاید.

زمانی  در پایان شرکت و حضور حداکثری مردم را یکی از عوامل مهم در برگزاری انتخابات دانست و گفت: پیامدهای انتخاباتی نیز از مشکلات این حوزه انتخاباتی است گاهی کینه و مشکلات از یک انتخابات به انتخابات بعدی تسری می‌یابد که باعث دلسردی و عدم انگیزه برای حضور مردم می‌شود که بحث‌ها باید مسالمت‌آمیز حل شود.

حبیب نیکخو در ادامه این جلسه با بیان اینکه ۹۴۵ هزار جمعیت در استان وجود دارد که حدود ۷۳۰ هزار نفر واجد شرایط در انتخابات مجلس یازدهم بودند، گفت: درجه مشارکت در کل استان 52.33 درصد بود که به تفکیک در حوزه شهرکرد، بن و سامان 42 درصد، در بروجن ۵۲ درصد، در فارسان، کیار و اردل ۵۹ درصد و در لردگان و خانمیرزا 83 درصد بود.

شایان ذکر است : در این نشست عملکرد ستاد راهبردی عفاف و حجاب استان به دبیری مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تشریح و گزارشی از آسیب‌شناسی انتخابات در استان از سوی رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان ارائه شد و ابلاغ عضویت تعدادی از اعضای جدید شورای فرهنگ عمومی استان اعطاء شد.

۲۴ دی ۱۳۹۹ ۱۲:۰۶
https://chb.farhang.gov.ir/fa/news/561862/%d9%86%d9%87%d9%85%db%8c%d9%86-%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa-%d8%b4%d9%88%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af-%d8%b9%d9%85%d9%88%d9%85%db%8c-%da%86%d9%87%d8%a7%d8%b1%d9%85%d8%ad%d8%a7%d9%84-%d9%88-%d8%a8%d8%ae%d8%aa%db%8c%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%d9%84-%d8%ac%d9%87%d8%b4-%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af-%d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%b4%d8%af |