اخبار

شورای فرهنگ عمومی باید سرمایه های اجتماعی را تقویت کند .

شورای فرهنگ عمومی باید سرمایه های اجتماعی را تقویت کند .
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین در نشست شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی باید زمینه تقویت سرمایه‌های اجتماعی را فراهم کند ، افزود : برای تحقق این مهم باید افزایش اعتماد عمومی از سوی این شورا در دستور کار قرار گیرد.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی قزوین روز سه‌شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان که در استانداری قزوین برگزار شد، گفت : شورای فرهنگ عمومی باید زمینه تقویت سرمایه های اجتماعی را فراهم کند و برای تحقق این مهم باید افزایش اعتماد عمومی از سوی این شورا در دستور کار قرار گیرد . بررسی و رصد وضعیت سرمایه‌های اجتماعی، ذیل شورای فرهنگ عمومی گامی ارزشمند و مهم است و ‌باید با مطالعه و رصد، جایگاه استان را در این حوزه مشخص کرده و چشم‌انداز آینده را ترسیم کنیم.

وی اظهار داشت: باید در تمام عرصه‌های فرهنگی رویکرد ملی و بومی در پیش گرفته و تقویت سرمایه‌های اجتماعی را با جدیت بیشتری در پیش بگیریم.

آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه اعتماد عمومی یک ثمره مهم از شجره طیبه سرمایه اجتماعی محسوب می‌شود ، افزود: باید توجه داشت که صداقت ، عنصر اصلی شکل‌گیری اعتماد عمومی است.

نماینده ولی‌فقیه در قزوین با بیان اینکه بی‌صداقتی ، اعتماد عمومی را دچار آسیب می‌کند، اضافه کرد: حضرت علی (ع) فرمودند اگر می‌خواهید به جایی برسید، راه آن صداقت است و مسیری غیر از صداقت، بی‌راهه محسوب شده و کسانی که کوته فکر هستند ، به حیله و نیرنگ اقدام می‌کنند و این عناصر نامطلوب سرمایه‌های اجتماعی را به نابودی می‌کشانند.

آیت الله عابدینی، مساجد را مراکز تقویت سرمایه‌های اجتماعی عنوان کرد و افزود: مساجد، هیات های مذهبی، مراکز و اجتماعات دینی به عنوان مهم ترین مراکز ارتقا دهنده سرمایه‌های اجتماعی محسوب می‌شوند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین تصریح کرد: در مسیر تقویت سرمایه‌های اجتماعی، کرامت حرف اول را می‌زند و اگر می‌خواهیم سرمایه‌های اجتماعی جایگاه والایی پیدا کند، ‌باید در پی تقویت کرامت که بسیار مورد تأکید خدای متعال است، باشیم.

۲۴ دی ۱۳۹۹ ۱۰:۳۱