اخبار

پژوهش محوری در راس برنامه‌های شورای فرهنگی عمومی قزوین قرار دارد .

پژوهش محوری در راس برنامه‌های شورای فرهنگی عمومی قزوین قرار دارد .
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قزوین در نشست 112 شورای فرهنگ عمومی این استان گفت: پژوهش محوری در راس و اولویت برنامه های شورای فرهنگی عمومی قزوین قرار دارد.

نشست 112 شورای فرهنگ عمومی استان قزوین در روز سه شنبه 99/10/23 در محل سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار گردید. محمد حسین اسماعیلی دبیر شورای فرهنگ عمومی این استان گفت: با توجه به اینکه پژوهش محوری در رأس و اولویت برنامه های شورای فرهنگ عمومی قزوین قرار دارد ، لذا هدایت و جهت‌دهی پژوهش‌ها در حوزه فرهنگ به سمت کاربردی شدن و ارتباط با مراکز علمی و پژوهشی، یکی از مهم ترین رسالت نهادهای فرهنگی به شمار می رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با بیان اینکه جلسات شورای فرهنگ عمومی استان به‌ شکل منظم و هماهنگ برگزار می‌شود،افزود: اجرایی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی  از مهمترین اهداف شورا در استان و شهرستان هاست و باید مدیران عضو این شورا به این موضوع اهتمام داشته باشد.

وی اظهار داشت: در این مدت با همراهی امام جمعه قزوین و استاندار در جهت تقویت شورای فرهنگ عمومی گام‌های مثبتی برداشته شده و خروجی‌های مطلوبی نیز به‌همراه داشته است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین نیازهای هر استان، دارا بودن سند توسعه فرهنگی می باشد ، افزود: امسال ۲ طرح رصد سرمایه های اجتماعی و  تدوین سند توسعه فرهنگی  در استان اجرایی خواهد شد.

اسماعیلی اضافه کرد: مهمترین زیربنای امور فرهنگی پژوهش های کاربردی است و با تصویب شورای فرهنگ عمومی، شورای پژوهش و همچنین شورای توسعه و برنامه ریزی استان این طرح ها به مرحله اجرا درآمد و امسال به نتیجه خواهد رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود : طرح پژوهشی اندازه گیری سرمایه اجتماعی و فرهنگی استان قزوین و راهکارهای ارتقای آن با استفاده از ظرفیت‌های استان با همکاری دانشگاه بین المللی امام خمینی(ع) برای اولین بار در استان اجرا می‌شود که مرکز استان ، شهرهای و روستاهای استان را مورد توجه قرار داده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه سرمایه اجتماعی در استان ۴۸ درصد است که عوامل محیطی و سطحی در آن تاثیرگذار هستند، ظرفیت‌های استان را باید مدنظر قرار دهیم.

۲۴ دی ۱۳۹۹ ۱۰:۲۱