اخبار

کامیاران به ازای هر یک‌هزار نفر ۳۸ متر فضای فرهنگی دارد

کامیاران به ازای هر یک‌هزار نفر ۳۸ متر فضای فرهنگی دارد
دبیر شورای فرهنگ عمومی کامیاران گفت: با افتتاح سالن آمفی تئاتر روباز کامیاران به ازای هر یک‌هزار نفر سی و هشت متر فضای فرهنگی در کامیاران وجود دارد.

به گزارش شورای فرهنگ عمومی استان کردستان، زبیر حسین‌پناهی عصر یکشنبه 13 مهر در یکصد و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان اظهار کرد: با افتتاح بزرگترین آمفی تئاتر روباز کامیاران به ازای هر یک‌هزار نفر سی و هشت متر فضای فرهنگی در کامیاران داریم.

 

وی بیان کرد: این آمفی تئاتر در طول یک سال و نیم اخیر با ظرفیت یک‌هزار نفر ساخته شد.

 

وی با بیان اینکه ۱۶۰ باب مسجد در کامیاران وجود دارد، اعلام کرد: ۳۸ مورد از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در روستاها فعال است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کامیاران به یازده کتابفروشی در کامیاران اشاره کرد و گفت: ۴۹ نویسنده کامیارانی دارای آثار مکتوب هستند و دو موسسه قرآنی نیز در این شهرستان فعال است.

 

حسین‌پناهی برگزاری جشنواره و فعالیت‌های فرهنگی در شهرستان کامیاران و بهره‌گیری از فضای مجازی برای استمرار فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کامیاران را از دیگر اقدامات فرهنگی این شهرستان دانست.

 

وی اضافه کرد: حمایت از نشریات محلی، برگزاری پنج جلسه شورای فرهنگ عمومی با بیست مصوبه از دیگر فعالیت‌های انجام شده در شهرستان کامیاران است.

 

امید قادرزاده از اساتید دانشگاهی نیز در این جلسه به سنجش سرمایه اجتماعی, ضرورت عملی و کاربردی پرداخت و تصریح کرد: تحقق انسجام اجتماعی مستلزم همفکری، همدلی و همگامی در جامعه و به بیان دیگر بسط و تحکیم سرمایه اجتماعی است.

 

وی به الزمات شناخت سرمایه اجتماعی در سطح کلان و میانی اشاره کرد و گفت: پژوهش‌هایی در این راستا در شهرها مختلف استان انجام شده است که توزیع سنی و رده‌های سنی مختلف را مورد توجه قرار داده‌ایم.

۱۴ مهر ۱۳۹۹ ۱۱:۳۹