اخبار

ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی از دغدغه های شورای فرهنگ عمومی کامیاران است

ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی از دغدغه های شورای فرهنگ عمومی کامیاران است
فرماندار کامیاران در یکصدوپنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گفت: ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی از دغدغه های شورای فرهنگ عمومی کامیاران است

به گزارش شورای فرهنگ عمومی استان کردستان، مسعود الماسی، عصر یکشنبه 13 مهر در یکصد و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان به فعالیت‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی شهرستان کامیاران پرداخت و اظهار کرد: کامیاران با ده باب کتابخانه از پیشروترین شهرها در حوزه کتاب و کتابخوانی است که می‌توان از این ظرفیت موثر برای تقویت فرهنگ مطالعه در سطح شهرستان و استان بهره برد.

 

وی با اشاره به طرح‌های فرهنگی شهرستان کامیاران در حوزه کتاب، بیان کرد: برای ارتقای کتاب و کتابخوانی در این شهرستان طرحی برای تبدیل دهیاریها به کتابخانه نیز ارائه شده است.

 

وی با اشاره به اینکه کامیاران در حوزه جشنواره‌ها موفقیت‌هایی را شاهد بوده است، افرود: جشنواره‌های فلکلور و تاریخی هوره و سیاچمانه و یادواره شهدا در کامیاران از جشنواره‌هایی بوده که با استقبال مردم روبرو بوده است

 

فرماندار کامیاران خاطر نشان کرد: برگزاری جنگ‌های شادی در کامیاران با استقبال گسترده مردم نیز از فعالیت‌های فرهنگی موثر در شهرستان کامیاران است که حدود پنج هزار نفر در جنگ‌های شادی مشارکت داشته‌اند.

 

الماسی به برپایی موکب‌های اربعین اشاره و عنوان کرد: سال گذشته در اربعین حسینی موکب‌هایی در کامیاران برپا شد که با  استقبال جامعه شیعه و سنی روبرو بود اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا موکب برپا نخواهد شد.

 

وی به فعالیت ۲۲ هیات مذهبی در کامیاران اشاره کرد و افزود: کامیاران برای آموزش روحانیون نیازمند ساخت مدارس علوم دینی است و باید به این مقوله توجه شود.

 

وی به چالش‌ها و مشکلات این شهرستان پرداخت و عنوان کرد: افزایش طلاق و کاهش ازدواج از مشکلات و چالش‌های جدی فرهنگ عمومی در جامعه است.

 

شایان ذکر است براساس مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان مقرر شده است در هر جلسه شورای فرهنگ عمومی استان از رئیس و نایب رئیس و دبیر شورای فرهنگ عمومی یکی از شهرستان های تابعه در جلسات شورای فرهنگ عمومی استان حضور یابند و گزارشی از فعالیت های شورای فرهنگ عمومی شهرستان ارائه دهند، در جلسه یکصدوپنجمین شورای فرهنگ عمومی استان از فرماندار و امام جمعه و رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان کامیاران دعوت شده بود

۱۴ مهر ۱۳۹۹ ۱۱:۲۰