اخبار

ارگان‌های فرهنگی از ظرفیت مساجد در ترویج فرهنگ عمومی بهره ببرند

ارگان‌های فرهنگی از ظرفیت مساجد در ترویج فرهنگ عمومی بهره ببرند
رئیس شورای فرهنگ عمومی و امام جمعه شهرستان بیجار گفت: مساجد و اماکن معنوی در ترویج فرهنگ عمومی تاثیرگذار هستند و ارگان‌های فرهنگی باید سعی کنند مردم در مسیر مساجد قرار بگیرند.

به گزارش شورای فرهنگ عمومی کردستان، حجت‌الاسلام علی مرادی بعدازظهر چهارشنبه 11 تیر در یکصد و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان اظهار کرد: خداوند فرهنگسازی و پاسداری از فرهنگ دینی مردم را مورد تاکید قرار داده و به پیامبر وحی کرده است تا انسانها را به مسیر درست هدایت کند و آثار فرهنگی جاهلیت را پاک کند.

 

وی برنامه‌ریزی فرهنگی در کنار تامین نیازهای مردم را رسالت ما مسوولان نظام دانست و افزود: پیامبر می‌فرمایند دو گروه از امتم در فرهنگ امت من تاثیرگذارند که اگر سالم باشند جامعه نیز سالم خواهد بود و آن حاکمان و اُمرا و همچنین دانشمندان و فرهیختگان هستند که بر فرهنگ عمومی مردم اثرگذارند.

 

وی عنوان کرد: رفتار دینی مردم براساس رفتار حاکمان شکل می‌گیرد که اگر ضعف دینی در حاکمان دیده شود مردم دیانت را از دست می‌دهند و اگر حاکمان دینمدار باشند مردم نیز دیندار خواهند بود.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیجار و امام جمعه این شهرستان اضافه کرد: صدا و سیما بعنوان دستگاه اطلاع‌رسان نیست بلکه دستگاهی فرهنگساز است و باید فرهنگ دینی و عمومی را میان مردم ایجاد کند.

 مساجد و اماکن معنوی در ترویج فرهنگ دینی تاثیرگذار هستند

 

حجت‌الاسلام مرادی با بیان اینکه آن مساجد و اماکن معنوی در ترویج فرهنگ دینی تاثیرگذار هستند، تصریح کرد: ارگان‌های فرهنگی باید سعی کنند مردم در مسیر مساجد قرار بگیرند.

 

وی عنوان کرد: رسانه و فضای مجازی نیز در ارتقای فرهنگ عمومی مردم اثرگذار هستند و باید با استفاده از این ظرفیت‌ها برای ترویج فرهنگ دینی استفاده کنند.

 

وی گفت: پیشنهاد می‌شود که رئیس و یا دبیر شورای فرهنگ عمومی استان در جلسات شهرستان‌ها حضور یابند تا مشکلات فرهنگی شهرستان‌ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد و مصوبات برتر هر شهرستان‌ در تمامی شهرستان‌‍ها منعکس شود تا تبادل افکار بین شهرستان‌های استان در خصوص فعالیت‌های فرهنگی صورت گیرد.

۱۲ تیر ۱۳۹۹ ۱۰:۱۸