اخبار

نماینده ولی فقیه در کردستان:

تحقق جهش تولید نیاز به گفتمان سازی دارد

تحقق جهش تولید نیاز به گفتمان سازی دارد
نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: فرهنگ‌سازی، گفتمان سازی، ظرفیت‌سازی و ایجاد انگیزه مواردی است که برای جهش تولید به‌ آنها باید توجه کرد.

به گزارش شورای فرهنگ عمومی کردستان، آیت‌الله سید محمدحسینی شاهرودی روز چهارشنبه 11 تیر در یکصد و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی کردستان اظهار داشت: برای جهش تولید همه باید پای کار باشند و تلاش کنیم گفتمان جامعه را اصلاح کنیم و به فرهنگ کار و مصرف درست اهمیت داده شود.

وی اضافه کرد: ظرفیت‌های زیادی در کشور وجود دارد که می‌توان برای تحقق شعار سال و افزایش تولید که نتیجه آن اشتغالزایی می‌شود از آن بهره گرفت.

آیت الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه انگیزه‌پردازی و ظرفیت‌سازی از دیگر مباحثی است که باید در جامعه نهادینه شود، افزود: توجه به دانش‌بنیان‌ها برای افزایش بهره‌وری در بخش‌های مختلف از جمله تولید، راهکاری کارساز است.

وی یادآور شد: سرمایه‌گذاری بر روی تولیدات منحصر بفرد بخش کشاورزی همچون محصولات باغی، شیلات، ماکیان و گوشت باید انجام شود و این کار هم نیاز به فرهنگ‌سازی و برندسازی دارد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی به این امور ورود و ظرفیت‌های لازم را معرفی کند، گفت: برای اینکه تولیدات در استان به جهش قابل توجه‌ای دست پیدا کند مردم هم باید پای کار باشند و مشارکت کنند.

تولیدکنندگان منفعت فردی و عمومی را مورد توجه قرار دهند

نماینده ولی فقیه کردستان یادآورشد: در بخش تولید باید نگا‌ه افراد تغییر یابد تا با نگرش درست تولیدات را افزایش دهند و در این راستا علاوه بر نگرش مادی تولیدکنندگان باید به علاوه بر توجه به منفعت فردی به منفعت عمومی نیز توجه کنند.

آیت‌الله حسینی شاهرودی اعلام کرد: کمیته یا کمیته‌هایی باید تشکیل شود تا مردم را به صحنه آورد و از ظرفیت‌های استان برای جهش تولید بهره‌ ببرند.

وی اعلام کرد: در شرایطی که ویروس کرونا گسترش یافته باید ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جهش تولید کار کرد و بی‌شک استان کردستان ظرفیت جهش تولید را در این شرایط دارد که نمونه آن تولید ماسک بود که می‌تواند الگویی برای افزایش سایر تولیدات در استان باشد.

۱۲ تیر ۱۳۹۹ ۱۰:۰۸