اخبار

راه‌اندازی 14 موسسه قرآنی جدید در کردستان

راه‌اندازی 14 موسسه قرآنی جدید در کردستان
دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان گفت: امسال 14 مجوز موسسه قرآنی جدید در استان کردستان صادر شد که یک اقدام فرهنگی و دینی موثر در استان به شمار می‌رود.

به گزارش شورای فرهنگ عمومی کردستان، عبیدالله رستمی بعداز ظهر چهارشنبه 11 تیر در یکصد و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی کردستان اظهار کرد: اهتزار پرچم امام رضا(ع)، شرکت کانون‌های مساجد در دو پویش‌های سلام بر امام و فدای دخترم، عطرافشانی بقعه هاجره خاتون، آئین تجلیل از فعالان فرهنگی و سرکشی از شهیدان مدافعان سلامت از برنامه‌های حوزه فرهنگ و هنر استان کردستان در ایام دهه کرامت بود که انجام شده است.

 

وی افزود: مسابقه کتابخوانی برخط، تجلیل از دختران نمونه حوزه رضوی، تجلیل از سازمان‌های مردم نهاد مروج فرهنگ حوزه رضوی، شرکت کانون‌های مساجد در مسابقه سراسری عکس همسایه آفتاب، حمایت از نیازمندان و آسیب‌دیدگان حوزه کرونا نیز از دیگر اقدامات فرهنگی در استان کردستان بوده است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان خاطر نشان کرد: شرکت در مراسم شهدای رمضان، برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر در فضای مجازی، تبلیغات محیطی، تاکید شورای اطلاع‌رسانی به تدویج زندگینامه و پرداختن به شخصیت ایشان نیز از دیگر برنامه‌های مناسبتی این شورا در استان طی سالجاری بوده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان راه‌اندازی ۱۴ موسسه قرآنی جدید در سطح، اهدای 400 جلد کتاب نفیس میان ۱۲ کانون فرهنگی ملی فهما، ثبت نام ۵۵۸ نفر در مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم و رونمایی از سایت فهما در استان نیز از اقدامات شورای فرهنگ عمومی در استان است.

 

پرداخت بیمه تامین اجتماعی اعضای صندوق هنر

رستمی اضافه کرد: بسیج تارنماهای دولتی و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی استان به اقدامات پیشگیرانه در حوزه کرونا و پرداخت بیمه تامین اجتماعی اعضای صندوق هنر در ماههای فروردین، اردیبهشت و خرداد از دیگر اقدامات فرهنگی بوده که در استان کردستان انجام شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اعلام کرد: برگزاری مسابقات نمایشنامه نویسی انسان، هنر  بحران با موضوع کرونا، بکارگیری ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی با شایعات حوزه کرونا، دیدار با مسوولان استان، ارسال کمک‌های مومنانه به نیازمندان، اجرای طرح بهارانه کتاب که در راستای اجرای این طرح با ۲۰ درصد تخفیف در 28 کتابفروشی استان  که هشت هزار کتاب به ارزش ۵ میلیار ریال کتاب در سطح استان فروخته شد نیز از دیگر فعالیت‌های فرهنگی هنری استان در سالجاری تاکنون بوده است.

 

وی از مدافعان حریم سلامت که در خط مقدم قرار گرفته‌اند و حافظ جان مردم هستند تقدیر کرد.

۱۲ تیر ۱۳۹۹ ۱۰:۰۵