اخبار

سند تحول فرهنگ قرآنی به روزرسانی می‌شود

سند تحول فرهنگ قرآنی به روزرسانی می‌شود
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان گفت: با تشکیل کمیسیون‌های تخصصی قرآنی سند تحول فرهنگ قرآنی بروزرسانی می‌شود.

به گزارش شورای فرهنگ عمومی کردستان، کامل گلباغی بعدازظهر چهارشنبه 11 تیر در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سنندج، اظهار کرد: شورای توسعه فرهنگ قرآنی در سنوات گذشته به شیوه دیگری برگزار می‌شد که در استان تاکنون ۲۷ جلسه برگزار کرده است.

 

وی افزود: معاونت قرآن وزارت ارشاد در سنوات گذشته اقداماتی انجام داد و امسال تدبیر براین بود تا جلسات توسعه فرهنگ قرآنی در درون شورای فرهنگ عمومی به انجام برسد و این اقدام ارزشمندی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی است.

 

دبیر کارگروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان عنوان کرد: شورای توسعه فرهنگ قرآنی سه کمیسیون شامل کمیسیون تخصصی آموزش عمومی، کمیسیون آموزش عالی و کمیسیون تبلیغ و ترویج است که مسولیت کمیسیون ترویج برعهده ارشاد اسلامی است که باید شش کارگروه داشته باشد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان بیان کرد: 49 درصد اعتبارات بخش قرآنی به کمیسیون آموزش عمومی اختصاص می‌یابد و آموزش و پرورش و  سازمان تبلیغات اسلامی نیز در راستای ارتقای این کمیسیون تلاش می‌کنند.

 

گلباغی با اشاره به اینکه ماموریت اصلی ما سند تحول فرهنگ قرآنی است، یادآور شد: این سند از سال 96 تدوین شده و نیاز است سند تحول فرهنگ قرآنی تدوین شده بروز شود.

 

وی اعلام کرد: باید برنامه توسعه فرهنگ قرآنی توسط کمیسیون‌های تخصصی انجام شود تا به اهداف این کمیسیون‌ها برسیم.

 

وی ماموریت دیگر شورای توسعه قرآنی را عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب دانست و گفت: جلسات تخصصی این مهم نیز در حال شکل گیری است تا کارگاههای آموزشی برای توجه به بیانیه گام دوم انقلاب برگزار کنیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان به طرح موضوعی قرآن کریم پرداخت و خاطر نشان کرد: این طرح به منظور ترویج مفاهیم قرآنی در جامعه پیش خواهد رفت.

 

گلباغی، با بیان اینکه از سال ۹۳ هیچ موسسه قرآنی ثبت نشده بود، اعلام کرد: تاکنون مجوز ۱۴ موسسه قرانی صادر شده و ثبت هفت موسسه نیز در دست اقدام است.


۱۲ تیر ۱۳۹۹ ۰۹:۵۳