اخبار

نماینده ولی فقیه در کردستان:

شورای فرهنگ عمومی تاثیر بسزایی در رفع مشکلات جامعه دارد

شورای فرهنگ عمومی تاثیر بسزایی در رفع مشکلات جامعه دارد
نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: با سیاست‌گذاری‌هایی که در جلسات شورای فرهنگ عمومی انجام می‌شود، می‌توان بسیاری از مشکلات و مسائل فرهنگی جامعه را رفع کرد.

به گزارش شورای فرهنگ عمومی کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز چهارشنبه 17 دی ماه در یکصد و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های بیان مسائل، علمی و چالشی بودن آن است و این خاصیت نباید مانع ازپرداختن به آن باشد.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی کردستان، با تاکید براینکه باید به فرهیختگان اجازه داده شود تا آزادانه نظرات و تحقیقات خود را بیان کنند، اضافه کرد: با تلاش نخبگان، اساتید و فعالان حوزه قرآن می‌توانیم از مهجوریت این کتاب آسمانی بکاهیم و اقدامات بیشتری در راستای ترویج فرهنگ و مبانی اسلامی انجام دهیم.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه از مسلمانان و مومنان کم توجهی به ارزش‌ها و عدم مطالعه قرآن کریم پذیرفتنی نیست، افزود: در حال حاضر چند میلیون نفر در کشور حافظ قرآن کریم هستند و باید در راستای افزایش تعداد این افراد تلاش بیشتری صورت گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه جلسه شورای فرهنگ عمومی مهمترین جلسه تصمیم‌گیری استان است، گفت: مدیران عضو این شورا باید همه اهتمام خود را بکارگیرند که شخصا در جلسات حضور پیدا کنند و برای آن اهمیت قایل شوند.

 

داشته‌های جمهوری اسلامی از برکت قرآن است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان نیز در این نشست بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران هر آنچه که امروز دارد از برکت قرآن به دست آورده و از این رو رویکرد برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی باید بر مبنای آیان این کتاب آسمانی باشد.

 

محمود الله‌مرادی یادآور شد: امروز معضلات فرهگی بسیاری در سطح جامعه داریم که هر کدام از آنها به تنهایی می‌تواند بخش عمده‌ای از جوانان ما را به انحراف بکشاند.

 

وی گفت: اگر بتوانیم با اجرای برنامه‌های فرهنگی بخشی از این معضلات را حل کنیم، شاهد خواهیم بود که جامعه ما به سمت جامعه‌ای ارزشی و دینی حرکت می‌کند.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان با بیان اینکه بسیاری از معضلات توسط عده‌ای خاص ایجاد می‌شود، اظهار کرد: متاسفانه شاهد هستیم بسیاری از دستگاه‌های متولی در حوزه فرهنگ کارهایی انجام می‌دهند که خود خلاف اصول دینی و اسلامی است و همین مسئله کار را برای اجرای برنامه‌های ارزشی سخت کرده است.

۱۸ دی ۱۳۹۹ ۰۹:۴۸