اخبار

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

سبک زندگی شهید سلیمانی یک مکتب درس آموز برای هر عصری و هر نسلی است.

سبک زندگی شهید سلیمانی یک مکتب درس آموز برای هر عصری و هر نسلی است.

سید محمدرضا موالی­ زاده دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در اولین سالگرد شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی گفت: پس از شهادت آن شهید گرانقدر مقام معظم رهبری در خطبه ­های نمازجمعه، راه و رسم زندگی و سیره عملی او را با سه عنوان توصیف فرمودند «یک مکتب، یک مدرسه درس آموز و یک راه روشن». وقتی انسان از مدار فردیت خویش خارج می­­ گردد و سعه وجودی او آنقدر گسترش می ­یابد که بر نفوس انسان­ ها در گستره ای وسیع تأثیری قابل توجه در مسیر کمال می ­گذارد در قامت یک مکتب بروز و ظهور می ­نماید.

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی از ویژگی­ های ممتاز و شخصیتی جامع ­الاطراف برخوردار بود شخصیت او منظومه ­ای منسجم و همگون از اجزای رشد یافته و به کمال رسیده ­ی متعدد و متنوع است. وی از یک نبوغ نظامی خاصی برخوردار بود او یک استراتژیست نظامی، در مقیاس جهانی بود روحیه سلحشوری و جنگندگی او در کنار روحیه شهادت طلبی، او را تبدیل به انسانی به غایت شجاع نموده بود. او از مغز استخوان و بن دندان و با ذره ذره وجودش خواهان شهادت بود.

موالی ­زاده در خصوص سایر ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی اظهار داشت: اخلاص در عمل، ارادت و تمسک به اهل بیت (ع)، ولایت ­مداری، تعبد و معنویت، سخت­ کوشی، سرعت عمل و چابکی و به هنگام بودن، برخورداری از هندسه فکری منظم و ذهن هوشیار و پویا، بیان تأثیرگذار، نظم و انضباط و دقت در امور و اتقان در عمل، علاقه وافر به مطالعه و پژوهش، اعتدال، سنجیدگی و تدبیر در امور، روحیه انقلابی، صفا و سادگی، تواضع و فروتنی، ارتباط عمیق با اقشار مختلف مردم از جمله جوانان، آرامش و طمأنینه، خوش خویی، ارتباط عمیق با خانواده، درک عمیق از ماهیت دنیا و حقیقت آخرت، توجه به اصل کمال طلبی، فراجناحی بودن، فرا قومیتی بودن، فرا مرزی بودن، داشتن دید حل المسائلی و اینکه جهان سیاست را خوب می ­شناخت و نه تنها یک فرمانده تراز اول نظامی بود، بلکه به عنوان یک دیپلمات برجسته و یک شخصیت کاریزماتیک نقشی فوق ­العاده در حل و فصل منازعات منطقه­ ای و ایجاد همگرایی در جهت مبارزه با شجره خبیثه داعش و ایجاد آرامش در منطقه داشت. اینها و مؤلفه­های بسیار دیگر ابعاد رنگین کمان چشم نواز این شخصیت ممتاز را نشان می دهد.

 دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در پایان افزود: آن شهید گرانقدر مشعلی فروزان پیش روی ما روشن نمود. به روح بلند او و همرزم رشیدش ابومهدی مهندس و عزیزانی که همراه با آنان بودند و به درجه عظمای شهادت رسیدند درود می ­فرستیم و به آیات وحی از جمله این آیه «ان­الله عزیز ذوانتقام» ایمان داریم و مطمئن هستیم که دست انتقام الهی از آستین حق جویان به در خواهد آمد و آمریکای جنایتکار و اعوان و انصار منطقه­ای اش را به سزای این جنایت هولناک خواهند رسانید.

۱۴ دی ۱۳۹۹ ۰۹:۱۵