اخبار

در بیست وسومین نشست شورای اطلاع رسانی چهارمحال و بختیاری عنوان شد:

فرهنگ مقاومت و ویژگی‌های زندگی سردار سلیمانی به دورانی خاص تعلق ندارند و باید برای تداوم و تبیین این فرهنگ و شاخصه‌ها تلاش کرد و ویژگی شاخص این شهید در طول همه سال تبیین شود.

فرهنگ مقاومت و ویژگی‌های زندگی سردار سلیمانی به دورانی خاص تعلق ندارند و باید برای تداوم و تبیین این فرهنگ و شاخصه‌ها تلاش کرد و ویژگی شاخص این شهید در طول همه سال تبیین شود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی:فرهنگ مقاومت و ویژگی‌های زندگی سردار سلیمانی به دورانی خاص تعلق ندارند و باید برای تداوم و تبیین این فرهنگ و شاخصه‌ها تلاش کرد و ویژگی شاخص این شهید در طول همه سال تبیین شود.تبیین ویژگی‌های شاخص سردار سلیمانی در تمام طول سال تداوم داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ابراهیم شریفی در بیست و سومین نشست شورای اطلاع‌رسانی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: روشنگری و تبیین فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت و سیره سردار قاسم سلیمانی بخشی از وظایف ذاتی دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها است.

وی تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی استان به‌زودی در نشستی به بررسی ابعاد و شخصیت این سردار شهید و چگونگی تبیین نقش این شهید، در بصیرت‌افزایی جامعه خواهد پرداخت چرا که جایگاه و تأثیر شخصیت ایشان در جامعه ایران اسلامی در زمان خاصی نمود پیدا نکرده است و به ‌تمامی دوران‌ تعلق دارد.

شریفی در ادامه فضاسازی محیطی و تولید محتوا در فضای مجازی را از جمله مهم‌ترین اقدامات فرهنگی در راستای گرامیداشت مناسبت‌های پیش‌رو دانست و اظهار داشت: در شرایط کنونی به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری تجمعات به شیوه گذشته وجود ندارد و لازم است با بهره‌گیری از فضای مجازی و نشان دادن حال و هوای شهرها در ایام شهادت حضرت زهرا (س)، سالروز حماسه ۹ دی و سالگرد شهادت سردار سلیمانی توجه ویژه داشت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست بر ضرورت و اهمیت اصل دشمن‌شناسی در تعیین محوریت برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد و گفت: دشمنان نظام به‌ صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند و برای ضربه زدن به باورها و اعتقادت، ارزش‌ها، امنیت و وحدت برنامه‌ریزی می‌کنند.

موسی انصاری، حضور فیزیکی مردم و حمایت‌های عمومی را یکی از مهم‌ترین بازوان قدرت در نظام جمهوری اسلامی بیان و تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا، خلأ تجمعات مردمی در مناسبت‌های ملی و مذهبی احساس می‌شود و باید به دنبال جایگزین‌های مناسبی برای پر کردن این خلأ بود.

وی حضور فعال در حوزه میدانی و فضاسازی محیطی را یکی از راهکارهای در نظر گرفته‌شده بر پر کردن جای خالی تجمعات مردمی در زمان شیوع ویروس کرونا دانست و یادآور شد: این امر تنها بر عهده شهرداری‌ها نیست و می‌توان با استفاده از ظرفیت دیگر دستگاه‌های اجرایی و اصناف برای آن چاره‌اندیشی کرد.

انصاری اظهار داشت: ضعف زیرساخت‌های تبلیغاتی در مرکز استان مشهود است و تعریف زیرساخت‌ها بر مبنای ظرفیت‌های موجود، انجام اقدامات زیربنایی و بهره‌گیری از فناوریهای جدید می‌تواند در رفع این مشکل مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه حضور مردم در صحنه تبلیغی پررنگ و این موضوع میان خانواده‌ها نهادینه شود، افزود: فرهنگ‌سازی در این زمینه تأثیر مطلوبی را در فضاسازی محیطی در مناسب‌های مختلف ملی و مذهبی به دنبال خواهد داشت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، توجه رسانه‌ها از جمله صداوسیما، خبرگزاری‌ها و مطبوعات به تبیین جایگاه مناسبت‌ها و تولید خوراک و محتوا در فضای مجازی را نیز از دیگر راهکارهای تبلیغی برای گرامیداشت این روزها برشمرد.

انصاری یادآور شد: توجه به عقبه‌ها و علت‌یابی حوادث و اتفاقات سیاسی و تاریخی در ترسیم دقیق وقایع و بصیرت افزایی نقش مهمی دارد و ضروری است رسانه‌ها در این حوزه روشنگری‌های لازم را انجام دهند.

شایان ذکر است : تشکیل کارگروه بررسی معایب و ظرفیت‌های فضاسازی محیطی، عضویت شهرداری در شورای اطلاع‌رسانی و بررسی محتوایی فضای رسانه‌ای استان و ارائه مجموعه برنامه‌های سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) برای اجرا در دهه بصیرت و ایام شهادت حضرت زهرا (س) از دیگر مباحث مطرح‌شده در بیست و سومین نشست شورای اطلاع‌رسانی بود که اعضای شورا پیرامون آن، نظرات خود را ارائه کردند.

بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در حمله موشکی بالگردهای آمریکایی به ۲ خودرو در فرودگاه بغداد، سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون نیروی مردمی عراق (الحشد الشعبی) و همراهان دیگرشان در این حمله هدف قرار گرفتند و به شهادت رسیدند
۱۱ دی ۱۳۹۹ ۱۲:۰۵
https://chb.farhang.gov.ir/fa/news/558758/%d8%a8%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%88%d8%b3%d9%88%d9%85%db%8c%d9%86-%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa-%d8%b4%d9%88%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b7%d9%84%d8%a7%d8%b9-%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%86%db%8c-%da%86%d9%87%d8%a7%d8%b1%d9%85%d8%ad%d8%a7%d9%84-%d9%88-%d8%a8%d8%ae%d8%aa%db%8c%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%b4%d8%af |