اخبار

حجت الاسلام والمسلمین دولابی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابهر گفت:

بصیرت نگاهی عمیق و فراتر از نگاه مقطعی است

بصیرت نگاهی عمیق و فراتر از نگاه مقطعی است
حجت الاسلام و المسلمین دولابی نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قرآن‌کریم به یک حقیقت اشاره دارد که این حقیقت عبارت است از بصیرت، اظهار کرد: بصیرت نگاه عمیق و فراتر از نگاه مقطعی و کوتاه مدت به امور و نگاهی به آرمان‌های بلند و قله‌هایی است که باید فتح شود.
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر،سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابهر به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی امام جمعه ابهر و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دولابی نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام کرمی دادستان عمومی و انقلاب استان زنجان،حجت الاسلام والمسلمین قره داغی مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان،احمدخانی سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و ائمه جمعه صائین قلعه،هیدج، و اعضای شورای با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد. 
حجت الاسلام رحیمی رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابهر در ابتدا موضوع جلسه را با توجه به بالا بودن آمار طلاق در شهرستان و لزوم مشاوره دادن به زوجین قبل از ازدواج و طلاق و اهمیت شکل گیری گروه مشاوره با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، دادگستری، نهادهای مرتبط و استفاده از ظرفیت اساتید خبره جهت آموزش مشاوران عنوان نمود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین دولابی نیز با بیان اینکه قرآن‌کریم به یک حقیقت اشاره دارد که این حقیقت عبارت است از بصیرت، اظهار کرد: اگر این نگاه در جامعه انسانی شکل گیرد، نیمی از مسائل و مشکلات حل می‌شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه بصیرت در کانون خانواده هم می‌تواند مصداق پیدا کند، افزود: زن و مرد اگر با بصیرت وارد زندگی شده و با کارکرد خانواده آشنا شوند، در زندگی دچار مشکل نخواهند شد.
وی با بیان اینکه متاسفانه در حوزه ازدواج، نگاه‌ها بسیار تغییر پیدا کرده و بیشتر نگاه‌های مادی مدنظر است، متذکر شد: نوع نگاه‌ها به زندگی باید عوض شود و نگاه به خانواده و زندگی، نگاهی برای سعادت دنیوی و اخروی باشد.
در ادامه افزود: هر چه به آمار شهرهای بزرگ‌تر نگاه کنیم، میزان طلاق در آن‌ها بالا است و این امر نشان می‌دهد که هر چه زندگی با دید و نگاه مادی و غربی بنا شود، دوام چندانی نخواهد داشت.
حجت‌الاسلام محسن کرمی دادستان عمومی و انقلاب استان زنجان با اشاره به موضوعات مطرح شده در جلسه در حوزه طلاق، یادآور شد: هر گونه طلاق باید مسبوق به گذراندن دوران مشاوره باشد و ساز و کار قانونی برای این امر تعریف شود و علاوه بر مشاوره‌های قبل از ازدواج باید استفاده از ظرفیت مشاوران در حین زندگی نیز مورد توجه زوجین قرار گیرد و بسیاری از مشکلات که منجر به طلاق می‌شود با مشاوره قابل حل است و کسانی که در مراکز مشاوره مشغول فعالیت هستند باید حتماً دوره‌های تخصصی را طی کنند.
دادستان زنجان دوری از معنویت را یکی از دلایل اختلافات در زندگی عنوان کرد و افزود: با بررسی دلایل ۷۰ درصد اختلافات زناشویی، به این موضوع بیشتر پی می‌بریم که مشاوره در این مورد نیز باید مدنظر قرار گیرد و از دیگر دلایل عمده طلاق مقوله اعتیاد است که نگاه به حل مشکل اعتیاد باید نگاهی تخصصی و کارشناسی باشد.
احمد خانی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از ریاست شورای فرهنگ عمومی شهرستان به جهت تشکیل جلسه و تأکید بر لزوم شکل گیری گروه مشاوره قبل از ازدواج و طلاق تقدیر نمود و با اشاره به اهمیت و تأثیر ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه و تهیه سند راهبردی قرآن کریم در استان زنجان از اعضای شورای فرهنگ عمومی و تمام ارگان‌های مرتبط درخواست همکاری در این حوزه را نمود.
۸ دی ۱۳۹۹ ۱۶:۱۶