اخبار

با حضور دبیرشورای فرهنگ عمومی استان اردبیل:

شورای فرهنگ عمومی شهرستان سرعین تشکیل جلسه داد

شورای فرهنگ عمومی شهرستان سرعین تشکیل جلسه داد
جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سرعین با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سرعین با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در مسجد جامع شهرستان سرعین برگزار گردید.

در این نشست، عبدالله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل گفت: شهرستان سرعین با اهمیتی که در صنعت گردشگری و توریسم یافته است نیازمند پیوست فرهنگی و ارائه خدمات فرهنگی در کنار این صنعت دارد.

وی افزود: سرعین با توجه به مظهر گردشگری بودن در استان، به عنوان ویترین شناخته میشود که در این ویترین، سهم فرهنگ و هنر باید بیش از هر چیزی باشد.

بحرالعلومی با تأکید بر جایگاه فرهنگ و هنر، و با اشاره به نقش و جایگاه بازار در تمدن اسلامی و ایرانی، گفت: سرعین را اگر یک بازار در نظر بگیریم، باید ارائه کالاهای فرهنگی و هنری در این بازار، نمود شاخصی داشته باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به حجم گردشگر در این شهرستان و برخوردهای فرهنگی مختلف، فرهنگ ما بهعنوان میزبان باید غالب گردد و با ارائه خدمات فرهنگی و هنری، بتوانیم برای این میهمان، فرهنگ خود را ارائه نماییم که در این راستا، نیازمند زیرساخت های فرهنگی و هنری در این شهرستان داریم.

حجت الاسلام والمسلمین اصغری، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سرعین نیز در این نشست، گفت، برنامه های فرهنگی و هنری باعث تقویت روحیه همدلی و کاهش آسیب های اجتماعی خواهد گشت.

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی ظرفیت خوبی در زمینه حل مسائل مختلف فرهنگی است که از این ظرفیت باید به نحو احسن استفاده نمود.

حسن حسن پور فرماندار شهرستان سرعین نیز گفت:  شهرستان سرعین به لحاظ موقعیت ویژه آن، نیازمند توجه و عنایت ویژه در بخش فرهنگ و گردشگری است.

وی خواستار پیش قدم شدن ساختارهای عمومی و دولتی در مقوله فرهنگی شد و افزود: نمودهای فرهنگی و هنری در شهر سرعین باید خود را نشان دهد.

قدردانی از شبکه های مجازی شهرستان و لزوم حمایت و پشتیبانی از آنها، پیگیری زمین اختصاصی به مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان، نام گذاری یکی از میادین یا خیابان های اصلی شهری و روستائی به نام شهید حاج قاسم سلیمانی و توجه بیشتر به مباحث فرهنگی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ شهر سرعین از دیگر برنامه ها و مصوبات این نشست بود.حضور در منزل شهید ضرغام مختاری و تجلیل از خانواده این شهید والامقام و نیز دیدار با امام جمعه، فرماندار و رحیم اسدالهی و عباس فولادی از شاعران و هنرمندان منطقه از دیگر برنامه های سفر یک روزه دبیرشورای فرهنگ عمومی استان اردبیل به شهر سیاحتی سرعین بود.

۸ دی ۱۳۹۹ ۱۲:۳۰
دبیرخانه شورا |