اخبار

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

هنر دینی مردم جمهوری آذربایجان موجب پیروزی شان در صحنه جنگ قره باغ شد

هنر دینی مردم جمهوری آذربایجان موجب پیروزی شان در صحنه جنگ قره باغ شد
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، گفت: هنر دینی مردم جمهوری آذربایجان موجب پیروزی شان در صحنه جنگ قره باغ شد.

به گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل، حجت الاسلام قاسم جعفر زاده مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در  سومین پیش نشست همایش «مناقشه قره باغ، زمینه ها، علل و پیامدها»، ضمن تکریم مقام والای شهدای قره باغ، مهم ترین عامل آزاد سازی سرزمین های اشغالی جمهوری آذربایجان را، بیداری دینی و به پا خواستن مردم مسلمان این کشور توصیف کرد.

وی در ادامه با اشاره به حمایت های بی دریغ جمهوری اسلامی ایران از مردم مسلمان جمهوری آذربایجان در جنگ های اول و دوم قره باغ، تصریح کرد: ایران بخاطر منافع اقتصادی از جمهوری آذربایجان دفاع نکرد بلکه تنها بخاطر آرمان های انسانی و دینی از برادران مسلمان خود دفاع نمود.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با تاکید بر نقش فرهنگ مقاومت در پیروزی قره باغ، گفت: مناقشه قره باغ در طول چندین سال به امید گروه مینسک و غربی ها لاینحل باقی مانده بود  اما سر انجام اعتقاد و باور مردم به آنجا رسید که باید خود به پا خیزند و با فرهنگ مقاومت سرزمین های اشغالی خود را آزاد کنند.

وی افزود: در صحنه جنگ قره باغ، این هنر دینی بود که مردم جمهوری آذربایجان را بر دشمن غالب کرد نه حمایت هیچ کشور بیگانه ای.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در پایان خطاب به هنرمندان و تولید کنندگان آثار هنری گفت: از تمام هنرمندان برای تولید آثار هنری در حوزه فرهنگ مقاومت دعوت می کنم به میدان بیایند و در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان علیه محور مقاومت ایستادگی کنند.

شعر خوانی مهدی میرزا رسول زاده سید سعید اطهری و رونمایی از کلیپ موسیقیایی انتظار از دیگر برنامه های این همایش بود.

۸ دی ۱۳۹۹ ۱۲:۲۱
دبیرخانه شورا |