اخبار

دبیرشورای فرهنگ عمومی استان اردبیل:

خلخال از جایگاه فرهنگی و هنری ویژه ای برخوردار است

خلخال از جایگاه فرهنگی و هنری ویژه ای برخوردار است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان خلخال گفت: خلخال از جایگاه فرهنگی و هنری ویژه ای برخوردار است.

به گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل، عبدالله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و  ارشاد اسلامی  و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خلخال با گرامیداشت یاد شهدای والامقام این شهرستان و یاد شهید مظفر عزیزی؛ نخستین شهید انقلاب اسلامی خلخال گفت: سالروز قیام مردم این شهر از افتخارات ارزشمند استان اردبیل و نشانگر جایگاه ویژه اهالی این منطقه در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل همچنین با بیان جایگاه برتر علمی، ادبی و هنری خلخال و فرهنگ اصیل مذهبی و ریشه‌دار این منطقه گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای اجرای همایش‌ها ،جشنواره‌ها و مراسم فرهنگی آمادگی دارد.

وی بیان کرد: غنای فرهنگی و هنری شهرستان خلخال به برکت فعالیت ریشه‌دار روحانیون و علمای منطقه و وحدت مردم خلخال برغم وجود تعدد مذاهب، اقوام ، گویش‌ها و قومیت‌های مختلف در کشور مثال زدنی است و مردمان این شهرستان با اتحاد و همدلی در کنار یکدیگر هستند و این از خصوصیات بارز مردمان خلخال در سطح استان است.

بحرالعلومی اظهار داشت: خلخال از جایگاه فرهنگی و هنری ویژه ای برخوردار است بخصوص در حوزه تئاتر که با برگزاری ششمین دوره جشنواره تئاتر خلخال، میتوان گفت جایگاه فرهنگ و هنر در این شهرستان از ارزش و اهمیت خاصی برخوردار است.

حجت‌الاسلام کریم اسدی، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان خلخال نیز در این جلسه بر لزوم شناسایی خیرین در زمینه‌های مختلف فرهنگی ، علمی ، هنری ، اقتصادی ، مدرسه‌سازی و مسکن تاکید کرد و خواستار شناسنامه‌دار شدن این خیرین شد.

وی افزود: سرمایه فقط نفت و گاز نیست بلکه نیروی انسانی آن جامعه است و افراد فرهیخته و نخبگان جامعه، سرمایه های معنوی جامعه هستند.

وی از برگزاری همایش تجلیل از علمای مبارز و شهید خلخال خبر داد و بیان کرد: برای برگزاری این برنامه فرهنگی و مذهبی بارها برنامه‌ریزی شده ولی شیوع ویروس کرونا مانع از برگزاری آن شد.

فریدون بابایی فرماندار شهرستان خلخال نیز گفت: خلخال به لحاظ فرهنگی و هنری جایگاه برجسته و بزرگی دارد و دارایی اصلی ما نیروی انسانی، آبادی فرهنگی و علمی شهرستان خلخال است که تلاشمان برنامه ریزی در این حوزه است.

وی افزود: می توانیم داشته های خودمان و سرمایه ها و ارزش های معنویمان را قدر نهاده و در این خصوص برای نسل جدید، الگوسازی نماییم.

در این مراسم از کتاب «خلخال، مردان اندیشه و جهاد» رونمایی شد ، این کتاب که گذری بر زندگی‌نامه علما و روحانیون مبارز شهید شهرستان خلخال است، به قلم سیدمحمد مسعود نقیب در ۲۰۰ صفحه گردآوری و تالیف و به سفارش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل چاپ و منتشر شده است.
۳ دی ۱۳۹۹ ۱۰:۰۱
دبیرخانه شورا |