اخبار

برگزاری هفتاد و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان قدس

برگزاری هفتاد و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان قدس
هفتاد و سومین ( سومین نشست در سال جاری ) نشست شورای فرهنگ عمومی با حضور حجت الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی، فرماندار، رئیس دادگستری، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهرستان، فرماندهان نظامی و انتظامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بعنوان دبیر و روسای ادارات و نماینده اصحاب رسانه در مصلی نماز جمعه شهرستان قدس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قدس، حجت الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی در هفتاد و سومین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان قدس ( سومین نشست در سال جاری) که صبح امروز در مصلی شهر قدس برگزار شد،  ضمن دعوت از اصحاب رسانه به افزایش نشاط و همدلی در شهرستان و آشنایی مردم به فرهنگ سازی ریشه کن کردن کرونا  از آنها انتظار اخلاق مداری و قلم زنی را خواستار شد.

در ابتدای جلسه با توجه به همزمانی نشست شورای فرهنگ عمومی با آخرین روز هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، از کتاب " در انتهای سراب " نوشته  خانم یوسفی با حضور امام جمعه و فرماندار رونمایی شد.

حجت الاسلام جوکار در ادامه این جلسه که با حضور کلیه اعضاء تشکیل شده بود در حمایت از فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت : ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف هستند درصدی از کتابهای نویسندگان عزیز را خریداری کنند و این امر بر طبق قانون باید انجام شود و نیاز به مصوبه شورای فرهنگ عمومی نیز ندارد .

در ادامه لیلا واثقی فرماندار شهرستان قدس ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته کتاب به نقش و اهمیت و جایگاه شورای فرهنگ عمومی در تصمیمات شهرستان اشاره و عنوان کرد:   جایگاه اصلی برنامه ریزی فرهنگی در شهرستان در جلسات شورای فرهنگ عمومی مشخص می شود و باید آنچه را که موجب بهبود وضعیت فرهنگی و ارتقای آن می شود در این جلسات مطرح و اجرایی نماییم.

وی با تاکید بر اینکه، شورای فرهنگ عمومی باید به مسائل و مشکلات جامعه نگاه تخصصی داشته باشد، گفت: نگاه تخصصی شورای فرهنگ عمومی به مسائل مختلف موجب کاهش بسیاری از مشکلات و آسیبها میشود.

واثقی گفت : امیدواریم که با مصوباتی که در این جلسات صورت می گیرد و به همت دست اندرکاران و متولیان امر بتوانیم قدمهای موثری در جهت ارتقای فرهنگ عمومی جامعه برداریم.

در ادامه این نشست اعضای حاضر به طرح نقطه نظرات خود پرداختند و مواردی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

۲۵ آذر ۱۳۹۹ ۱۰:۳۱
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |