اخبار

برگزاری هفتمین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال وبختیاری در سال 1399

هفتمین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال وبختیاری در سال جهش تولید برگزارشد.

هفتمین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال وبختیاری در سال جهش تولید برگزارشد.
هفتمین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال وبختیاری در سال جهش تولید به دبیری ابراهیم شریفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهار محال و بختیاری ، ابراهیم شریفی دبیر شورا و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهار محال و بختیاری شامگاه چهارشنبه 28 آبان  99با بیان اخبار فرهنگی استان ،دستور کار جلسه هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان را آغاز کرد

دبیر شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری گفت:به همت شوراهای فرهنگ عمومی شهرستانها و به دبیری رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در هرشهرستان مصوبات جلسات به خوبی پیگیری می شوذ و در مرکز استان نیز دبیرخانه شورا با برگزاری جلسات داخلی بطور مستمر مصوبات را پیگیری می نماید.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در این نشست بیان کرد: هم‌اینک شناسنامه مرتبط با توانایی‌ها و ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری وجود ندارد و  لزوم تهیه و تدوین این بانک اطلاعاتی از سوی استانداری چهارمحال و بختیاری و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان از سه سال قبل تاکید شده، اما همچنان به نتیجه نرسیده است.به‌ همین‌منظور تهیه و تدوین این بانک اطلاعاتی به‌ تازگی از سوی دفتر نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد آغاز شده است.

وی با اشاره به مشکلات مربوط به کتابخانه عمومی در شهرستان سامان یادآور شد: مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری در نشست قبلی شورای فرهنگ عمومی استان وضعیت کتابخانه‌های عمومی سامان را بدون مشکل دانست  واین در حالی است که براساس پیگیری‌های انجام شده، مشکلاتی در این شهرستان وجود دارد که باید رفع شود.

وی عبور از فعالیت‌های مقطعی زودگذر و حرکت به سمت اقدامات اصلی را ضروری برشمرد و گفت: نگرانی‌هایی در خصوص برخی آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی مانند عروسی، ازدواج و اشتغال وجود دارد که رفع آن نیازمند ارائه راهکارهای علمی و عملیاتی است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد بر لزوم تقویت فرهنگ وقف اشاره و تاکید کرد: در این استان به فرهنگ وقف توجه جدی نشده است.

وی افزود: تقویت و ترویج فرهنگ وقف در جامعه مورد توجه همگان باشد و مسوولان مرتبط در خصوص رفع مشکلات این حوزه همکاری و تلاش کنند.

نکونام همچنین به شیوع ویروس کرونا در جامعه اشاره و تصریح کرد: قطع زنجیره انتقال و ریشه‌کنی ویروس کرونا به همکاری، تعامل و کمک تمامی مسوولان، مردم و گروه‌های مختلف نیاز دارد.

وی با اشاره به لغو برگزاری نماز جمعه و سایر مراسم مذهبی به ‌علت لزوم توجه به محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های مقابله با ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، یادآور شد: انتظار می‌رود تمامی دستگاه‌های اجرایی در این چرخه کمک و نقش‌آفرینی کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جامعه و لزوم تلاش برای قطع زنجیره انتقال آن گفت: هم‌اکنون شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان و کیار در وضعیت هشدار و بقیه شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی است.

جعفر مردانی تاکید کرد: در همین راستا همزمان با سراسر کشور محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید کرونایی در گروه‌های شغلی دو، سه و چهار از شنبه یکم آذرماه سال‌جاری در شهرستان‌های قرمز و هشداری اعمال می‌شود و در این مدت تنها یک سوم کارمندان دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های قرمز در محل کار حضور می‌یابند

مردانی تصریح کرد:همزمان با اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید کرونایی تمامی جلسه‌ها و نشست‌های بیشتر از ۱۵ نفر برگزار نمی‌شود.

 وی یادآور شد: پیشنهاد می‌شود برای تسریع در روند قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا تا زمان ریشه‌کنی آن مردم از نشست‌های دورهمی پرهیز کنند.

ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند
۱ آذر ۱۳۹۹ ۰۸:۵۷