اخبار

دبیرشورای فرهنگ عمومی استان اردبیل:

زنده یاد اسرافیل یاوریان، عاشق و دلسوز فرهنگ و دانایی استان اردبیل بود

زنده یاد اسرافیل یاوریان، عاشق و دلسوز فرهنگ و دانایی استان اردبیل بود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرشورای فرهنگ عمومی استان اردبیل، گفت:زنده یاد اسرافیل یاوریان، عاشق و دلسوز فرهنگ و دانایی استان اردبیل بود

به گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل، عبدالله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در پیامی درگذشت زنده یاد اسرافیل یاوریان یکی از قدیمی ترین کتابفروش های اردبیل را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

«انالله و انا الیه راجعون

خرد و دانش بشری در این روزگار پرنگار، سر بر آستان ثریا می ساید و انسان آگاه به سرپنجه باکفایت علم، به بام ملکوت گام می گذارد. اصحاب تعقل و اندیشه ای که در این میانه، گوی سبقت می ربایند و شاهد شیرین پیروزی را در آغوش می گیرند و نوای دلنشین و راستین وحی الهی«ن وَ اَلْقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ» و حلاوت جان پرور حکم الهی«اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ، خَلَقَ الْإِنْسانَ مِنْ عَلَقٍ، اقْرَأْ وَ رَبُّکَ الْأَکْرَمُ، الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ، عَلَّمَ الْإِنْسانَ ما لَمْ یَعْلَمْ» را به جان قرین میدارند.

همزمان با بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، شنیدن خبر درگذشت زنده یاد اسرافیل یاوریان که سالها در راه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلاش و مجاهدت نمود و عمرخویش را در راه عشق به دانایی و مانایی این شهر و استان وقف نمود مایه تأثر و تألم گردید.

زنده یاد یاوریان را که از قدیمی ترین کتابفروشان و فعال مطبوعاتی اردبیل بود میتوان عاشق و دلسوز فرهنگ و دانایی استان اردبیل نامید که با علاقه و همت والایش در راه خدمت به کتاب و کتابخوانی، تبدیل به هویت فرهنگی استان اردبیل شده بود.

اینجانب فقدان این چهره فرهنگی استان را به خانواده آن زنده یاد و اهالی فرهنگ و هنر استان اردبیل، بخصوص به ناشران و کتابفروشان و علاقه مندان به دانایی و مانایی و کتاب تسلیت می گویم و از درگاه ایزد منان برای آن مرحوم مغفرت و برای بازماندگان صبر مسألت می‌کنم.»

عبدالله بحرالعلومی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل

۲۹ آبان ۱۳۹۹ ۱۱:۱۷
دبیرخانه شورا |