اخبار

کسب رتبه برتر اطلاع رسانی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری

تقدیر رئیس شورای اطلاع رسانی چهارمحال وبختیاری از فرهنگ و ارشاد اسلامی در محور انعکاس گزارش عملکرد 7 سال گذشته و کسب رتبه برتر اطلاع رسانی

تقدیر رئیس شورای اطلاع رسانی چهارمحال وبختیاری از فرهنگ و ارشاد اسلامی در محور انعکاس گزارش عملکرد 7 سال گذشته و کسب رتبه برتر اطلاع رسانی
ابراهیم شریفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای اطلاع رسانی چهارمحال و بختیاری در نشست شورای اطلاع رسانی استان گفت: شورای اطلاع‌رسانی این استان در زمینه اطلاع‌رسانی در خصوص مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا جزء سه شورای برتر اطلاع‌رسانی کشور اعلام شد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در انعکاس گزارش عملکرد 7 سال گذشته حائز کسب رتبه برتر اطلاع رسانی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ،ابراهیم شریفی روز چهارشنبه(21 آبان 1399) در شورای اطلاع‌رسانی این استان افزود: در کسب این رتبه، همت و نقش رسانه‌های استان در تولید محتوا و انتشار اخبار و گزارش‌های متعدد قابل توجه و چشمگیر بوده است.

وی ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد رسانه‌های استان با نقش مثبت و همراهی سازنده خود تاکنون نقش مهمی در مقابله با کرونا ایفا کرده‌اند و جا دارد از این رسانه‌ها به نحو شایسته‌ای قدردانی کرد.

شریفی در ادامه از کسب ۲ رتبه برتر چهارمحال و بختیاری در زمینه دستگاه‌های برتر اطلاع‌رسانی در کشور نیز خبر داد و گفت: بنا بر اعلام شورای اطلاع‌رسانی دولت از بین ۱۱ سرفصل ارزیابی اقدامات دستگاه‌های اجرایی در هفته دولت، چهارمحال و بختیاری در ۲ محور در میان گذاشتن مشکلات با مردم و تشریح دستاوردهای هفت ساله دولت توانست رتبه برتر را در میان دستگاه‌های کشور کسب کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به ابلاغ «آیین‌نامه روشنگری رسانه‌ای دولت تدبیر و امید» بر تعامل بیش از پیش روابط‌عمومی‌ها با رسانه‌های استان تاکید کرد و گفت: این تعامل دوسویه باید بیش از پیش در استان شکل گیرد تا شاهد تحولات سازنده‌ای در کنار این تعاملات باشیم.

شریفی ادامه داد: بر اساس این آیین‌نامه دستگاه‌های مربوطه باید چهار سیاست مهم شامل اولویت رسانه‌های داخلی برای جمع‌آوری اخبار دولت، فراهم کردن تسهیلات لازم برای خبرنگاران در جریان دسترسی به اخبار دولت، مواجهه سریع و دقیق با ابهامات و شایعات در مورد دولت و پاسخگویی به پرسش‌ها و انتقادات از طریق رسانه را عملیاتی کنند.

وی خاطرنشان کرد: دولت یازدهم تاکنون چند بخشنامه و ابلاغیه مربوط به کارکردها و الزامات فعالیت روابط‌عمومی در دستگاه‌های اجرایی تدوین و ابلاغ کرده و اکنون این آیین‌نامه با تصویب در شورای اطلاع‌رسانی دولت به استان‌ها و تمامی دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

در این نشست دبیران کمیته‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به بیان فعالیت‌های انجام شده در حوزه‌های مختلف استان در ماه‌های مهر و آبان پرداختند.

تمامی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری از نظر تعداد بیماران سرپایی و بستری در وضعیت بحرانی و خاکستری قرار دارند.

ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.
۲۴ آبان ۱۳۹۹ ۱۱:۲۱