اخبار

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قزوین خواستار هم افزایی میان دستگاه‌های متولی فرهنگ در استان برای جلوگیری از موازی کاری‌ها و هدر رفت منابع مالی و انسانی شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قزوین خواستار هم افزایی میان دستگاه‌های متولی فرهنگ در استان برای جلوگیری از موازی کاری‌ها و هدر رفت منابع مالی و انسانی شد.
محمدحسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین باحضور در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه قزوین، گفت: شورای فرهنگ عمومی در استان سه وظیفه شناخت فرهنگ عمومی بر اساس شاخص‌های فرهنگی تدوین شده، اصلاح و ارتقای فرهنگی عمومی و همچنین نظارت و پیگیری مصوبات این شورا را بر عهده دارد.

وی افزود: تمام تصمیمات مهم حوزه فرهنگی که لازم الاجراست در شورای فرهنگ عمومی استان اتخاذ می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: به فرهنگ باید جامع، کلی و بلند مدت نگاه کرد ؛ چرا که نتایج مصوبات و اقدامات فرهنگی به زودی محقق نمی‌شود.

وی افزود: در استان باید هم نگاه بلند مدت و هم کوتاه مدت در زمینه فرهنگ عمومی باید داشته باشیم.

اسماعیلی گفت: طرح رصد و اندازه گیری سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی استان به تصویب رسیده است و بر اساس این طرح موضوعات مهمی همچون بررسی سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی در روستا‌ها و ... در دست اقدام است.

وی افزود: همچنین تدوین سند جامع توسعه فرهنگی استان قزوین در شورای فرهنگ عمومی استان به تصویب رسیده و با حضور نخبگان در حال تدوین است و این دو طرح مهم تا پایان سال رونمایی می‌شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: اجرای این دو طرح زمان بر است و از سال گذشته مقدمات اجرایی این دو طرح فراهم شده و شرایط کرونا نیز اجرای این دو طرح از جمله سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی را با کندی روبه رو کرده است.

وی افزود: فلسفه وجودی تشکیل شورای فرهنگ عمومی، جلوگیری از موازی کاری‌های دستگاه‌های فرهنگی است و باید میان دستگاه‌های دولتی و غیردولتی حوزه فرهنگ اتحاد ایجاد شود. موازی کاری فرهنگی و جزیره‌ای عمل کردن در آن باعث هدر رفت منابع مالی و انسانی و خنثی کردن فعالیت‌های نهاد‌های فرهنگی می‌شود و باید شاهد هم افزایی میان دستگاه‌های متولی فرهنگ در استان باشیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در شورای فرهنگ عمومی استان با همکاری دستگاه های فرهنگی درصدد تدوین سند سبک زندگی اسلامی- ایرانی بر اساس سند بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستیم.

وی افزود: مصوبات شورای فرهنگ عمومی در حکم قانون است و باید از سوی دستگاه های فرهنگی اجرا شود و این مصوبات با امضای استاندار به عنوان نماینده عالی دولت به دستگاه های فرهنگی ابلاغ می شود.

۲۲ آبان ۱۳۹۹ ۱۱:۱۴