اخبار

قاسمی: باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان به مانند رودی به دریای بصیرت و آگاهی سرازیر می شود

قاسمی: باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان به مانند رودی به دریای بصیرت و آگاهی سرازیر می شود
اولین جلسه ستاد جام باشگاههای کتابخوانی با حضور قاسمی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس کمیته امداد امام خمینی، رییس اداره کتابخانه های عمومی، مسئولان فرهنگی ادارات آموزش و پرورش ناحیه 2، اداره بهزیستی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مسئول انجمن گفتگو ادبی سیمرغ و قلم بارانی شهرستان بهارستان در محل این اداره برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهارستان در ابتدای جلسه فاطمه قاسمی سرپرست اداره ضمن خوش آمد گویی و تبریک هفته وحدت گفت: با توجه بــه فراگیری بیمــاری کرونا پنجمین دوره جــام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کــودک و نوجــوان امســال بــا شــعار « حمایت از سلامت عمومــی و روحیــه نشــاط همــراه بــا تــداوم کتاب‌خوانی» آغــاز می‌شود و رویکــرد آن اســتفاده حداکثــری از امکانــات فضاهــای مجازی اســت.

سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان بهارستان اذعان داشت: هریک از باشگاه های کتاب و کتابخوانی که در شهرستان ایجاد می شود به مانند رودی خواهد بود که به دریای بصیرت و آگاهی که بواسطه مطالعه ایجاد شده سرازیر خواهد شد.

وی افزود: کارگاه‌های آمــوزشی ایــن دوره به سه شکل مجازی، حضوری و بسته فرهنگی برگزار می‌شود. در ایــن کارگاه‌ها موضوعــاتی ماننــد  شیوه‌های تســهیل گری، شیوه‌های ترویـج کتاب‌خوانی، مستندسـازی و روش‌های اجـرایی آن در فضاهـای مجازی، شیوه‌های راه‌اندازی باشگاه‌ها و… ارائـه می‌شود.

سپس مژگان داداشی رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ضمن استقبال از اجرای پنجمین جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در شهرستان گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از وظایف ذاتی این اداره می باشد و تمام تلاش خود را برای هرچه با شکوهتر اجرا شدن این دوره از جام خواهیم کرد.

همچنین عزیزی رئیس کمیته امداد امام خمینی ضمن حضور در جلسه و قدردانی از سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که دغدغه مند انجام فعالیت های فرهنگی وهنری با توجه به شیوع بیماری کرونا هستند گفت: این کمیته بیش از 1200دانش آموز را تحت پوشش دارد که همه آنها مشتاق مشارکت در برنامه های فرهنگی بویژه در حوزه کتاب وکتابخوانی می باشند.

 

سپس چراغی معاون پرورشی آموزش و پرورش ناحیه 2 بهارستان نیز گفت: با توجه به اینکه بیماری کرونا مدارس را به تعطیلی کشانده است اما آموزش همچنان ادامه دارد و تریج فرهنگ کتابخوانی از ارکان اصلی آموزش است و امیدوارم با ایجاد گروه های مختلف کتابخوانی بتوانیم گام های موثر را در راستای گسترش این فرهنگ برداریم.

در پایان دیگر اعضا نیز درباره چگونگی برگزاری این دوره از جام به بحث وتبادل نظر پرداختند.

۲۰ آبان ۱۳۹۹ ۰۱:۰۲
شورای فرهنگ عمومی استان تهران |