اخبار

جلسه هم اندیشی ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه در بخش جاجرود شهرستان پردیس برگزار شد

جلسه هم اندیشی ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه در بخش جاجرود شهرستان پردیس برگزار شد
جلسه هم اندیشی به منظور ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه با حضور عبداللهی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پردیس و دهیاران روستاهای تابعه درسالن جلسات بخشداری جاجرود برگزار شد.

کمالی بخشدار جاجرود گفت: نبود زیر ساخت مناسب در حوزه کتاب و کتابخوانی، بخش جاجرود را تحت تأثیر قرار داده است که با پایین آمدن میزان سرانه مطالعه موجب تغییر نگرش های منفی در موضوعات گوناگون در بین آحاد مردم نیز شده است که می بایست دراین مهم اقداماتی متناسب با نیازها و آیین های بومی و محلی و تشویق مردم جهت مشارکت در برنامه های اجرای ترویج کتاب صورت پذیرد .

عبدالهی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هدف از این نشست را بررسی و توجیه فراخوان هفتمین دوره جشنواره روستا و عشایر دوستدار کتاب و ارائه پیشنهاد جهت زمینه سازی و ترویج فرهنگ کتاب وکتابخوانی بصورت مجازی، واستفاده از پتانسیل های روستاها باتوجه به گسترش شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت ها جهت برگزاری این جشنواره بصورت فیزیکی عنوان کرد وافزود:این برنامه طبق سنوات گذشته به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی درشهرستان پردیس و با همکاری دستگاههای دولتی وغیر دولتی و عوامل مؤثر در روستاها و یا آبادی عشایری برگزار و برهمین اساس تعدادی از روستاها و عشایر بعنوان دوستدار برتر کتاب انتخاب و معرفی می شدند که باتوجه به شرایط شیوع این ویروس و تعطیلی مدارس وکتابخانه ها وبرخی ارگانهای مرتبط، برگزاری این جشنواره را بامشکلات و محدودیتهایی روبرو ساخته است .

 وی در ادامه مطالبی در خصوص دستور العمل اجرایی تبلیغات واطلاع رسانی هفتمین جشنواره کتاب وکتابخوانی بمنظور پیگیری و انتشار فراخوان جشنواره در فضای مجازی ونشریات محلی بیان کرد.

در پایان جلسه دهیاران روستاهای تابعه بخش پیشنهاداتی جهت ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتاب و مطالعه و معرفی کتاب با استفاده از فضاهای مجازی و ایجاد کانالهای فرهنگی دراین فضا بصورت کارشناسی شده و توزیع بسته های فرهنگی و اهدای کتاب (طرح خانه به خانه )،جانمایی ونصب باکس کتاب درمکانهای عمومی وپر ترددمانند :بانک ها ، ایستگاههای تاکسی ،مساجد، نانوایی ها و... ،ساخت وتجهیز کتابخانه ها ومذاکره با انتشارات جهت اهداء کتاب رایگان و یا بن تخفیف به مراکز فرهنگی و دوستداران کتاب ارائه و در همین راستا اعلام آمادگی جهت هرگونه همکاری کردند.

۲۰ آبان ۱۳۹۹ ۰۰:۵۷
شورای فرهنگ عمومی استان تهران |