اخبار

امام جمعه زنجان: یوم العباس، افتخار زنجانی ها حول محور ولایت مداری بود

امام جمعه زنجان: یوم العباس، افتخار زنجانی ها حول محور ولایت مداری بود
آیت الله خاتمی به شعور حسینی زنجانی ها در یوم العباس امسال اشاره کرد و گفت: زنجانی ها در این روز با توزیع کمک های مومنانه، ولایت مداری خود را به اثبات رساندند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، حجت الاسلام علی خاتمی روز پنجشنبه در شورای فرهنگی عمومی استان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به اینکه ما باید قوی شویم تا دشمنان مایوس شوند، افزود: رسانه های گروهی استان و حتی فضاهای مجازی فرمایشات رهبری در ۱۳ آبان امسال را برای مخاطبان خود تبلیغ و اطلاع رسانی کنند.

وی با اشاره به برگزاری شورای فرهنگی عمومی اضافه کرد: این شورا سیاست کلی و برنامه های مادر را دارد که بخشی از این برنامه ها باید در استان ها بومی شده و درباره آنها تصمیم گیری و راهکارهای لازم نیز ارائه شود.
حجت الاسلام خاتمی ادامه داد: اعضای شورای فرهنگ عمومی آیین نامه مربوطه را مطالعه و در این راستا پیشنهادها و موضوعات مورد نظر را به دبیرخانه ارسال کنند تا در کارگروه مربوطه مسائل بررسی و پس از آنالیز در این جلسات مطرح شود.
امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه امور زندانهای استان در زمینه مسائل قرآنی به خوبی وارد عمل شده است، گفت: اجرای این طرح آثار و برکات فراوانی برای جامعه دارد و از طرفی باید گفت مجامع قرآنی این استان نیز همزمان با شرایط کرونایی در وضعیت مناسبی قرار ندارند.
وی اظهار داشت: بنا بر این بود که ایران در لبیک به ندای امام مسلمین تعدادی حافظ قرآنی را تربیت کند و زنجان نیز به عنوان اولین استان برای بالاترین آمار در این ارتباط اعلام آمادگی کرده بود که هنوز به این مطلوب نرسیده ایم.
حجت الاسلام خاتمی با اشاره به موضوع یوم العباس زنجانی ها در ماه محرم امسال و برگزار نشدن این مراسم عظیم به دلیل شیوع کرونا گفت: این مهم افتخار استان محسوب می شود چرا که امسال به دلیل شرایط کرونا حول محور ولایت مداری این مراسم برگزار نشد و باید به ابعاد مختلف آن پرداخته شود.
۱۷ آبان ۱۳۹۹ ۰۹:۲۶